بهترین خودروهای بازار ایران را بشناسید

خودروهای تولید داخل معمولا ایرادات زیادی دارند و از کیفیت چندانی برخوردار نیستند. این مسئله تا اندازه‌ای پررنگ است که روح اله عباس‌پور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به واردات کنترل شده خودرو اعتقاد دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، عباس‌پور معتقد است کیفیت خودروهای داخلی به هیچ عنوان خوب نیست و در بحث قیمت هم فروشنده و هم خریدار ناراضی است. به گفته سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، ضروری است تا دولت در این زمینه اقداماتی جدی داشته باشد. به نظر وی مردم به دنبال خرید خودرو برای حفظ ارزش پول خود هستند که اگر این موضوع به نوعی متعادل شود اوضاع بهبود پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

طبق گزارش تجارت نیوز، به نقل از گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروهای ژاپنی که در حال حاضر در بازار ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، کم‌ترین ایرادات را دارند. در شرایطی که بعد از تحریم‌ها تعداد خودروهای ژاپنی بازار بسیار کم شد و سهم آن‌ها نسبت به مدل‌های چینی، فرانسوی و ایرانی پایین است.

قبل از بحث تحریم‌های همه جانبه، انواع خودروهای ژاپنی، به خصوص محصولات تویوتا، در کشور بازار خوبی پیدا کرده بودند. حتی برخی از اتومبیل‌های ژاپنی در کشور مونتاژ می‌شدند. سوزوکی گرند ویتارا، مزدا2 و مزدا 3 از جمله آن‌ها هستند. اما بعدا به دلیل ممنوعیت واردات و مسائل مربوط به تحریم بازار این نوع خودروها به کلی از ایران جمع شد.

خودروهای چینی ؛با کیفیت‌تر از خودروهای ایرانی

با این حال آمار ثبت شده درباره ایرادات فنی خودروها نشان دهنده این است که همان تولیدات قبل هم از خیلی محصولات چینی و ایرانی جدید بازار مشکلات کمتری دارد. بعد از خودروهای ژاپنی، با اختلاف زیادی خودروهای چینی توانسته‌اند رتبه بعدی کمتری ایرادات فنی را در بازار ایران به دست آورند. هر چند که تولیدات چنن هم بعد از تحریم‌ها کاهش پیدا کرد، اما هنوز برخی محصولات دست اول آن‌ها در بازار وجود دارد.

مرتبط با : تویوتامزدا
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز