بهترین برنامه‌های رایگان ساخت ویدئو

بااینکه نرم‌افزار iMovie اپل توسط کاربران و متخصصان به‌عنوان برترین برنامه ادیت ویدئو معرفی می‌شود، اما این برنامه تنها برای سیستم‌عامل‌های اپل، یعنی iOS و MacOS عرضه شده است؛ پس بد نیست نگاهی به دیگر نرم‌افزارهای ویرایش ویدئو داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فناوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروزه شبکه‌های اجتماعی و محتوای ویدئویی بخش بزرگی از روزمره افراد مختلف را تشکیل می‌دهد. چه برای سرگرمی و چه برای کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ، ویرایش و ادیت کلیپ‌های ویدئویی به یک نیاز تبدیل شده و خواهان زیادی دارد. ویدئوها نیز همیشه آن‌طور که مطلوب است ظاهر نمی‌شوند، به همین دلیل است که داشتن نرم‌افزار ویرایش ویدئوی مناسب بسیار مهم است. نرم‌افزار مناسب می‌تواند به کاربران کمک کند تا فیلم‌های معمولی را به یک اثر هنری تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید:

در ادامه، کاماپرس به معرفی سه نرم‌افزار رایگان ویرایش و ادیت ویدئو می‌پردازد؛

آریاک سفر

برنامه iMovie اپل؛ بهترین برای کاربران مک

برنامه ویرایش ویدئوی اپل، منحصراً برای مک و iOS طراحی شده است. فیلم‌ها و کلیپ‌های ویدئویی دستگاه‌های کاربر را به‌سرعت و سهولت در محیط کاربرپسند خود بارگیری کرده و ابزار ویرایش گوناگونی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌سادگی رسانه‌ای را موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس اجازه دهید قابلیت Magic Movie کار خود را انجام دهد و کلیپ را به‌صورت خودکار ویرایش کند. قابلیت ویرایش عنوان فیلم، افزودن موسیقی و ترنزیشن‌های انتقالی را در کنار ۲۰ نوع استایل مختلف ویرایش کرده و به ویدئوی خود حس ویژه‌تری ببخشید. برش و تقسیم ویدئوکلیپ‌ها نیز با ابزارهای اضافی بسیار ساده انجام می‌شوند. با قابلیت Storyboards داستانی بگویید یا تخصص خود را با داستان‌سرایی ویدئویی به نمایش بگذارید. صرف‌نظر از نحوه استفاده از برنامه، به لطف چندین گزینه اشتراک‌گذاری، از جمله گالری مدیا، پیام‌ها و ایمیل، اشتراک‌گذاری و استخراج ویدئو پس از پایان کار بسیار ساده خواهد بود.

مزایا:

  • ساده برای مبتدیان
  • قابلیت ذخیره خودکار
  • شخصی‌سازی آسان

معایب:

  • عدم وجود ابزارهای پیشرفته‌تر
  • سازگاری تنها با سیستم‌عامل‌های اپل
  • نامناسب برای کاربران پیشرفته

برنامه DaVinci Resolve؛ بهترین برای کاربران پیشرفته

داوینچی ریزالو یک برنامه پیشرفته موردعلاقه ویرایشگران هالیوود است و توسط علاقه‌مندان به گرافیک در سراسر جهان استفاده می‌شود. این برنامه چهار بخش ویرایش حرفه‌ای 8K، جلوه‌های بصری، تصحیح رنگ، و پس‌تولید صدا است. این برنامه برای نیازهای ویرایش پیشرفته تجهیز شده است و این امر، کار را برای برخی از کاربران تازه‌کار و مبتدی دشوار می‌کند. برخلاف برنامه‌های متمرکز بر افراد مبتدی، DaVinci Resolve ابزارهایی را برای تمرکز بر روند پس از تولید رده‌بالا ارائه می‌کند. پردازش تصویر ۳۲ بیتی شناور YRGB برای وضوح بهتر و همچنین ابزارهای صوتی پیشرفته برای بهبود صدای ویدئو در این برنامه تعبیه شده است. امکان ویرایش تا ۶۰ فریم در ثانیه در کنار گزینه‌ای برای تولید فایل‌های با وضوح SD، HD یا Ultra HD از ویژگی‌های دیگر این برنامه محسوب می‌شوند. اصلاحات ثانویه نامحدود با ابزارهای درجه‌بندی رنگ اصلی HDR ارائه می‌شود و همچنین دسترسی به فضای کار سه‌بعدی Fusion نیز ممکن خواهد بود. بیش از ۲۵۰ ابزار دیگر نیز وجود دارد که به کاربر جهت شخصی‌سازی ویدئو خود کمک می‌کند.

مزایا:

  • تصحیح رنگ فوق‌العاده
  • جامعه کاربران فعال
  • سازگاری عالی

معایب:

  • نیازمند به فضای زیاد
  • پیچیدگی برای افراد مبتدی

برنامه Lightworks؛ ساده و سبک

لایت‌ورکز یک برنامه رایگان است که آموزش‌های فوری و پشتیبانی عالی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. آموزش‌های دو دقیقه‌ای از ویراستاران واقعی LWKS با نکات انحصاری برای کمک به موفقیت کاربر در جهت الهام بخشیدن در دسترس است. همچنین وبلاگ، نکات ویرایشی و فایل‌های بهینه شده از سه نوع HD، 4K و 8K موجود است. ویژگی ذخیره خودکار به کاربر اطمینان می‌دهد که در صورت خرابی رایانه، نگران ازدست‌دادن آخرین پروژه خود نباشد. می‌توان پروژه‌ها را به‌آسانی به اشتراک گذاشت و از فضای ابر برای ذخیره، چک‌کردن و مدیریت همه کلیپ‌های ویدئویی استفاده کرد. حتی بهتر، رابط کاربری کاربرپسند و ساده این برنامه برای افراد تازه‌وارد و مبتدی ویرایش ویدئو فوق‌العاده است.

مزایا:

  • کاملاً رایگان
  • مناسب برای افراد مبتدی
  • ابزارهای ویرایش ساده

معایب:

  • نامناسب برای افراد پیشرفته
  • ویژگی‌های محدود
  • اشکالات رایج گزارش شده

مخاطبان می‌توانند برای دانلود و استفاده از هریک از نرم‌افزارهای ذکر شده، به وب‌سایت رسمی این برنامه‌ها مراجعه کنند.

نویسنده: مهدی‌یار بلدزاده

انتهای پیام

مرتبط با : اپل
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز