بلوکارت آلمان چیست؟ (2023)

لست سکند

در میان انواع روش‌های مهاجرت به آلمان یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها استفاده از بلوکارت است. کارتی که قرار است در یک برنامه توسعه‌ای نقشی چون گرین‌کارت آمریکا را داشته باشد و در سرتاسر اتحادیه اروپا مورد استفاده قرار گیرد. اطلاعات این گزارش از محتوای تولید شده در وب سایت «الست‌گروپ» برداشته شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس و به نقل از الست گروپ، در یک دهه اخیر بحران کار در اتحادیه اروپا به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. از این رو تلاش شده تا با ایده هایی نیروی کار مناسب در کشورهای اتحادیه اروپا به خدمت گرفته شود. یکی از این روش‌ها صدور بلو کارت یا کارت آبی است که نام و رنگش را از پرچم اتحادیه اروپا وام گرفته و در آلمان در حال اجراست. بر این اساس نیروهای کاری که شرایط ویژه دریافت این کارت را دارند  اجازه خواهند داشت که از تمام کشورهای جهان به همه کشورهای اتحادیه اروپا (غیر از بریتانیا، ایرلند و دانمارک) مهاجرت کنند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

 

۱. بلوکارت یک‌جور ویزای کاری است

بلوکارت در واقع یک مدل ویزای کاری است. ویزاهای کاری در آلمان دو ساله هستند اما با در نظر گرفتن شرایط سخت‌تر برای دریافت بلوکارت دارندگان این کارت در ابتدا می‌توانند در یک بازه زمانی ۴ ساله در آلمان دمشغول به کار شوند.

۲. حقوق شما در دریافت بلوکارت تعیین کننده است

مهم‌ترین شرط برای دریافت بلوکارت حقوقی است که بابت کار پیشنهادی قرار است در آلمان دریافت کنید. در سال ۲۰۲۱ اعلام شد که هر مهاجری که پیشنهاد کاری با درآمدی معادل ۵۶۸۰۰ یورو در سال از آلمان داشته باشد می‌تواند در این کشور بلوکارت دریافت کند.

۳. مدارک لازم برای دریافت بلوکارت

علاوه بر پیشنهاد کاری با حقوق مشخص برای دریافت این کارت باید سابقه کار و مدرک دانشگاهی هم داشته باشید.

۴. قرارداد سازمان کار آلمان

اگر در آلمان درس خوانده و دانشگاه را تمام کردید به این مدرک نیازی ندارید ولی اگر در کشور دیگری تحصیل کرده‌اید و حالا در آلمان به دنبال کار و بلوکارت هستید باید تایید سازمان کار آلمان را هم داشته باشید.

۵. اقامت بلوکارت قابل تمدید است

هر مهاجری با داشتن بلوکارت می‌تواند حداقل ۴ سال در آلمان بماند. البته خوبی بلوکارت این است که اقامت از طریق آن قابل تمدید است و همچنین با داشتن آن می‌توان برای اقامت دائم هم اقدام کرد.

۶. امکان تحصیل رایگان برای فرزندان

اگر موفق به دریافت بلوکارت آلمان شدید می‌توانید فرزندان زیر ۱۸ سال‌تان را به صورت رایگان در آلمان به مدرسه بفرستید و تحصیل آنها هزینه‌ای برای شما در پی ندارد.

۷. اقامت دائم در اتحادیه اروپا

گرفتن اقامت دائم در قاره اروپا یکی از مزایای اصلی بلوکارت آلمان است. این بدان معناست که دارندگان کارت آبی می توانند هر کشوری در اتحادیه اروپا را به عنوان اقامت دائم انتخاب کنند.

۸. مراحل دریافت بلوکارت

برای دریافت بلوکارت مثل هر مهاجرت شغلی دیگری باید یک جاب‌آفر یا پیشنهاد کاری داشته باشید. بعد از پیدا کردن یک کارفرما باید برای دریافت مجوز کار از سازمان کار آلمان اقدام کنید. مدارک لازم برای این کار را جمع‌اوری کنید و فرم دریافت بلوکارت را پر کنید. باید در آلمان یک آدرس داشته باشید و بعد پیگیر کار بیمه سلامت‌تان شوید.

الست‌گروپ

الست‌گروپ با سال‌ها تجربه می‌تواند فرصت مهاجرت کاری را به بیشتر کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و همچنین کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم کند. کارشناسان این مجموعه با تجربه و آموزش دیده هستند و بهترین موقعیت‌‌ها را که به شرایط شما نزدیک است به شما پیشنهاد می‌کنند. همچنین این مجموعه با مجموعه‌هایی در نزدیک به یکصد کشور دنیا در ارتباط است و همین ارتباط گسترده هم پشتوانه خوبی برای موفقیت کاری آنها است.

همچنین موسسه‌های گوتوتی آر، ملک پور، مای آرمان و آتلانتیک 724 نیز خدمات مشابه ارایه می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : آتلانتیک 724الست گروپگوتوتی آرمای آرمانموسسه ملک پور
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز