شرایط پذیرش تحصیلی در ترکیه چیست؟

به سبب پایین بودن هزینه‌های تحصیل در ترکیه این کشور میان دانشجویان محبوبیت زیادی پیدا کرده است تا جایی که دانشجویان می‌توانند با هزینه‌ای حدود 2 هزار دلار سالیانه در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های دولتی این کشور تحصیل کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، تحصیل با امکانات متنوع و هزینه به صرفه خواسته بسیاری از دانشجویان است که در ترکیه این امکان برقرار خواهد بود. بورسیه‌های ارائه شده ترکیه برای دانشجویان ایرانی به مقطع کارشناسی، مقطع کارشناسی ارشد و دکتری همچنین بورسیه تحقیقاتی تقسیم می‌شود.

چگونگی تحصیل در ترکیه

دوره‌های تحصیلی ترکیه شامل دو تا سه سال تحصیل بعداز دیپلم، گذراندن حداقل 147 واحد، دو سال تحصیل تمام وقت، پنج سال تحصیل تمام وقت در رشته دامپزشکی و سه تا چهارسال تحصیل تمام وقت می‌شود که محصلان می‌توانند در دانشگاه‌های ترکیه که سال گذشته اعتبار بالایی در مجامع بین‌المللی کسب کرده است این دوره‌ها را بگذرانند.

آریاک سفر

ترکیه، 104 دانشگاه دولتی و 62 دانشگاه خصوصی دارد که 5 مورد آن‌ها در قبرس قرار دارد. از دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در ترکیه طی سال 2022 می‌توان به بلیکنت، بغازیچی، حاجت‌تپه، کوچ و… اشاره کرد که در سطح الف قرار گرفته‌اند.

متقاضیان همچنین می‌توانند به صورت دلخواه در رشته‌های علوم پزشکی، علوم انسانی، مهندسی، هنر، مدیریت و…  در ترکیه به صورت دلخواه تحصیل کنند.

شرایط پذیرش تحصیلی در ترکیه

از مدارک موردنیاز برای اخذ اقامت تحصیلی ترکیه می‌توان به گذرنامه معتبر، نامه پذیرش از دانشگاه، انگیزه‌نامه، 4 قطعه عکس، تمکن مالی و بیمه دانشجویی اشاره کرد. البته متقاضیان باید مدارکی همچون دیپلم، ریزنمرات، نتیجه کنکور و در صورت موجود بودن همچنین نتایج آزمون‌های بین‌المللی و ارزیابی‌های آزمون علمی را نیز ارائه کنند.

از مزایای بورسیه تحصیل در ترکیه می‌توان خوابگاه‌های دانشجویی، تحصیل رایگان در ترکیه، بیمه درمانی رایگان و هزینه رفت‌‌وبرگشت به کشور را نام برد که موسسه مهاجر دانش سعی به ارائه مشاوره به متقاضیان بورسیه تحصیلی دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : موسسه آباد مهاجر دانش
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز