بلاتکلیفی بورس؛ حجم معاملات بازار پایین است

شاخص کل بورس طی روز جاری 7 هزار و 562 واحد دیگر هم کم شد و به مرز یک میلیون و 274 هزار و 488 رسیده است. شاخص کل هم وزن نیز 2 هزار و 516 واحد دیگر کاهش پیدا کرد و 323 هزار و 984 واحد شد. در صورتی که حجم معاملات و نقدینگی بازار بهبود پیدا نکند، بازار روندی خنثی خواهد داشت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مجتبی دیبا، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گویی با اقتصاد آنلاین اعلام کرده که در صورت ادامه افت شاخص کل، بازار همچنان نزولی خواهد بود. افت حجم معاملات هم از دیگر عواملی است که اگر رشد نداشته باشد، روند نزولی بازار را تشدید خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

در صورتی که حجم معاملات بازار سرمایه به محدوده 4 هزار میلیارد تومان بازنگردد، بازار کاملا خنثی به مسیر خود ادامه خواهد داد. اما اگر حجم معاملات بالای 4 هزار میلیارد تومان قرار بگیرد، روند بازار طی هفته‌های آینده صعودی شده و ریسک معاملات هم کمتر خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرده که سهامداران در حال حاضر تمایل ندارد تا سهام‌های خود را به فروش برسانند و منتظر هستند تا قیمت آن‌ها به سطح ارزنده‌ای برسد.

وضعیت امروز بورس چطور بود؟

امروز حجم معاملات خرد بازار بورس به 4.93 میلیارد رسید و ارزش آن‌ها هم 22 هزار و 605 میلیارد ریال برآورد شد. طی روز جاری نمادهای «فولاد»، «فملی» و «خودرو» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. بیشترین ارزش معاملات امروز هم مربوط به نمادهای «خودرو»، «شتران» و «فملی» بود.

امروز سهام‌های «کسرا»، «ولکار» و «ثاباد» بیشترین افزایش قیمت پایانی را به ثبت رساندند. امروز برای ششمین روز پی در پی، باز هم پول حقیقی از بازار بورس بیرون رفت و تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز