بزرگترین هواپیمای باربری برقی و خودران جهان رونمایی شد

فناوری وسایل نقلیه خودران در حال تسخیر آسمان هاست و این گونه وسایل را می توان به منظورهای مختلفی مورد استفاده قرار داد. در همین راستا و به تازگی از یک هواپیمای باربری برقی رونمایی شده است که شرکت Pyka سازنده آن است. این هواپیما که پلیکان کارگو نام دارد هیچ گونه آلایندگی تولید نمی کند و نخستین وسیله نقلیه خودران در کلاس خودش است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، Pyka یک شرکت استارتاپی است که مقر آن در کالیفرنیا قرار دارد و تمرکزش را بر فناوری وسایل نقلیه خودران گذاشته است. هواپیمای خودران پلیکان کارگو (Pelican Cargo) ضمن این که از سرعت خوبی برای حمل و نقل هوایی برخوردار است و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد، هیچ گونه گاز آلاینده ای تولید نمی کند.

هواپیمای خودران پلیکان کارگو بُردی برابر با 321 کیلومتر دارد و می تواند محموله ای به وزن 181 کیلوگرم را با خود حمل کند. این هواپیما از یک باتری 50 کیلووات بر ساعتی لیتیوم-یونی بهره می برد که نیروی چهار موتور برقی که هر کدام 33.5 اسب بخار قدرت دارند را تأمین می کند.

آریاک سفر

هواپیمای پلیکان کارگو می تواند به سرعت کروز 148 تا 167 کیلومتر بر ساعت دست بیاید و برای برخاستن و فرود فقط به یک باند 137 متری نیاز دارد. به این ترتیب می توان از این هواپیما در مناطقی که زیرساخت های توسعه یافته ای ندارند نیز به راحتی استفاده کرد.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز