بزرگ ترین موشک تاریخ امروز به فضا پرتاب می شود

امروز 17 آپریل 2023 قرار است که بزرگ‌ترین موشک تاریخ به فضا پرتاب شود. استارشیپ عظیم‌الجثه از بوکا چیکای ایالت تگزاس آمریکا پرتاب خواهد شد. به گزارش کاماپرس این موشک غول پیکر به صورت بدون خدمه پرتاب خواهد شد. در ادامه به معرفی بزرگ‌ترین موشک تاریخ و جزئیات پرتاب آن می‌پردازیم.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

پرتاب موشک استارشیپ

این موشک متعلق به کمپانی اسپیس ایکس است. مدیر عامل این کمپانی ایلان ماسک است. نکته جالب آنکه ایلان ماسک از دنبال‌کنندگان رویداد درخواست کرده توقع بسیار بالایی نداشته باشند؛ چرا که به مشکل خوردن یک موشک در اولین پرواز امری معمولی است.

ایلان ماسک در توییتر اعلام کرده که پرتاب استارشیپ اولین پرتاب یک موشک غول پیکر بوده و به همین دلیل رخداد پیچیده‌ای است. ایلان ماسک هر رخدادی غیر از تخریب سکوی پرتاب را یک موفقیت قلمداد کرده است.

راز آسمان پایتخت

موشک استارشیپ 120 متر طول دارد. این موشک تقریبا دو برابر بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موشک‌های تاریخ قدرت دارد. تماشای این پرتاب برای افراد امکان‌پذیر بوده و انتظار می‌رود که هزاران نفر خود را به خلیج مکزیک رسانده و رویداد را تماشا کنند.

بیشتر بخوانید:

ویژگی خاص این موشک یک‌بار مصرف نبودن آن است. قرار است که استارشیپ یک دور کامل در مدار زده و پس از آن به زمین بازگردد. محل فرود موشک آب‌های اقیانوس آرام در نزدیک جزایر هاوایی است. ناسا به دقت این رویداد را زیر نظر دارد؛ چراکه اسپیس ایکس 3 میلیارد دلار از ناسا دریافت کرده تا فضانوردان را با این موشک به فضا ببرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز