جزئیات پرتاپ موشک قاره پیمای کره شمالی به سمت ژاپن

کره شمالی تنها چند ساعت قبل از نشست رهبران ژاپن و کره‌جنوبی، یک موشک قاره‌پیما را به سوی ژاپن پرتاب کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، این موشک پس از طی هزار کیلومتر در عرض ۷۰ دقیقه در آب‌های بین کره و ژاپن فرود آمد، اما براساس گزارش‌ها خسارتی به تجهیزات این کشور وارد نشد. این موشک بالستیک قاره‌پیما که با هدف رسیدن به خاک آمریکا طراحی شده واکنش مسئولان آمریکایی را نیز به همراه داشت. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت تمام اقدامات لازم برای تضمین امنیت شهروندان آمریکایی و متحدانش، کره‌جنوبی و ژاپن را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور کره‌جنوبی، یون سوک یول، این اقدام کره شمالی را محکوم کرد و طی یک نشست امنیتی اضطراری به ارتش کره‌جنوبی دستور داد تا رزمایش مشترک خود با نیروهای آمریکایی را تا ۲۳ مارس ادامه دهند.

همتای آمریکایی او، جو بایدن، از این پیشنهاد به‌عنوان گامی بزرگ در جهت تقویت روابط با متحدان آسیایی خود استقبال کرد. همچنین فومیو کیشیدا، رییس‌جمهور ژاپن، اظهار داشت:«همکاری بین متحدان و کشورهای همفکر ژاپن باید تقویت پیدا کند.»

آریاک سفر

در اکتبر گذشته نیز کره‌شمالی موشکی میان برد را به شمال ژاپن پرتاب کرده بود که به هشدار تخلیه و توقف قطارها انجامید. از طرف دیگر پیگیری‌های کره‌شمالی برای گسترش زرادخانه هسته‌ای، کره‌جنوبی و ژاپن را وادار کرده تا روابط خود با آمریکا را تقویت کنند.

رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا توسط کیم جونگ اون به‌عنوان سیاستی علیه کره‌شمالی استدلال شده است. این درحالی است که سران این دو کشور قصد هر گونه حمله به کره‌شمالی را تکذیب کرده‌اند. با این وجود کیم جونگ اون به ارتش خود دستور آماده‌باش برای مقابله با هرگونه تدارکات جنگی رقبا را داده است.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند کیم از این رزمایش به‌عنوان بهانه‌ای برای تقویت توان هسته‌ای خود استفاده می‌کند. به‌خصوص که او از آزمایشات موشکی به‌عنوان روشی برای تقویت ظرفیت حمله هسته‌ای علیه رقبای خود یاد کرده است.

به گفته وزارت امور خارجه کره‌جنوبی، نمایندگان هسته‌ای سئول، واشنگتن و توکیو طی یک تماس تلفنی مشترک درباره این پرتاب گفتگو کرده و برای انجام یک واکنش واحد، هماهنگ شدند.

نویسنده: زهرا لطفی‌نژاد

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز