برندگان اسکار 2024 ؛ اوپنهایمر جوایز را درو کرد

اوپنهایمر جوایز اسکار را درو کرد-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

«اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان در نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار، 7 جایزه اصلی از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را از آن خود کرد.

به گزارش کاماپرس، مراسم اسکار ۲۰۲۴ با اجرای جیمی کیمل در سالن دالبی تئاتر لس انجلس برگزار شد و در نهایت فیلم «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان موفق به کسب ۷ جایزه شامل بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین، موسیقی متن، فیلمبرداری و بازیگر نقش اصلی و مکمل مرد شد.

فیلم «بیچارگان» ساخته یورگوس لانتیموس هم ۴ جایزه از جمله جایزه کمتر پیش بینی شده بهترین بازیگر نقش اصلی زن را به دست آورد.

«منطقه مورد علاقه» به گارگردانی جاناتان گلیزر هم به عنوان نخستین بریتانیایی جایزه بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار را به خانه برد. جایزه بهترین مستند بلند نیز به «۲۰ روز در ماریوپل» از اوکراین رسید.

به نقل از ایسنا، «قاتلان ماه کامل» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی که در ۱۰ شاخه برای دریافت جایزه نامزد شده بود موفق به کسب هیچ جایزه‌ای نشد و فیلم «باربی» پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ هم تنها یک جایزه بهترین ترانه را برد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

برندگان اسکار 2024

اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد به «کیلین مورفی» بازیگر نقش اول اوپنهایمر رسید. «رابرت داونی جونیور» نیز برای بازی در اوپنهایمر جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

«اما استون» برای بازی در بیچارگان موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. همچنین، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به «داواین جوی راندولف» برای جاماندگان رسید.

«بیچارگان» جایزه بهترین طراحی تولید، بهترین طراحی لباس و بهترین چهره‌آرایی را نیز به دست آورد.

«داستان آمریکایی» برنده جایزه بهترین فیلم اقتباسی، «آناتومی یک سقوط » برنده اسکار بهترین فیلمنامه اصلی و «آخرین تعمیرگاه» برنده جایزه بهترین مستند کوتاه شدند.

«پسر و مرغ ماهی‌خوار» بهترین انیمیشن بلند شد و جایزه بهترین فیلم کوتاه نیز به «داستان شگفت انگیز هنری شوگر» تعلق گرفت.

«منطقه مورد علاقه» برنده جایزه بهترین صدا و «گودزیلای منهای یک» برنده جایزه بهترین جلوه‌‌های بصری شد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز