بررسی رژیم های مد روز

رژیم غذایی-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

با داشتن درکی بهتر از رایج‌ترین انواع رژیم‌های غذایی، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک متناسب با سبک زندگی شما نتیجه بهتری می‌دهد. بهترین الگوی صحیح غذایی، رژیمی است که در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند، رژیمی که بتوانید به آن پایبند باشید. بسیاری از رژیم‌های مد روز مثل کتوژنیک، رژیم اتکینز، رژیم سوپ، رژیم فستینگ و غیره یک ویژگی مشترک دارند. در بسیاری از این روش‌ها، کاهش وزن خارج از اصول و قواعد صحیح صورت می‌گیرد. در این رژیم‌ها اگرچه لاغری به سرعت قابل مشاهده است اما تنها برای مدت کوتاهی پایداری دارند. چه بسا پس از مدتی فرد، به وزنی بیش از قبل از رعایت رژیم دست پیدا کند.

کاماپرس در ادامه به معرفی انواع رژیم‌های مد روز و مضرات آن برای بدن می‌پردازد.

با رژیم کتوژنیک آشنا شوید

بسیاری از افراد از رژیم‌های غذایی مختلف پیروی می‌کنند. رژیم‌هایی که بعضا مضرات آن‌ها بیش از مزایای آن است. کتوژنیک یکی از انواع این الگوهای غذایی است. دکتر همایونفر دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معتقد است در سال های اخیر، روش کتوژنیک یکی از رژیم‌های غذایی مورد بحث بوده است. این رژیم مصرف بسیار کمی از کربوهیدرات در حدود پنج درصد را در اولویت قرار می‌دهد. اگرچه برخی از نسخه‌ها مصرف کربوهیدرات را به طور کامل منع می‌کنند. این بدان معناست که شما مقدار زیادی آووکادو، تخم مرغ و چیزبرگر بدون نان می‌خورید. رژیم کتو برای حفظ بدن در یک حالت تقریباً ثابت کتوز طراحی شده است. یک حالت متابولیک که در آن بدن به جای قند ناشی از کربوهیدرات، از منبع چربی، کتون برای تامین نیاز های متابولیک خود می‌سازد.

رژیم اتکینز، رژیم سوپ و فستینگ هریک چه خصوصیاتی دارند؟

رژیم اتکینز یک رژیم کم کربوهیدرات است. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند که اگر از غذاهای پرکربوهیدرات پرهیز کنید، می‌توانید وزن خود را کاهش دهید و در عین حال به همان اندازه که می‌خواهید پروتئین و چربی مصرف کنید. هنگام پیروی از یک برنامه غذایی اتکینز، باید مصرف غلات، قندها و حبوبات را محدود کنید و پروتئین، کره، تخم مرغ و سبزیجات کم کربوهیدرات را در دستور کار خود قرار دهید.

رژیم غذایی سوپ مانند سوپ کلم، به طور کلی یک برنامه غذایی کوتاه مدت است که برای کمک به کاهش وزن سریع افراد طراحی شده است. از آن‌جا که ایده کاهش وزن در این رژیم به سرعت صورت می‌گیرد، اما بیشتر این رژیم‌ها فقط برای پنج تا ده روز دوام دارند. با این حال، به دلیل ماهیت کم کالری این برنامه‌های غذایی، احتمالاً در کوتاه مدت مقداری زیادی وزن از دست خواهید داد. اما در نظر داشته باشید که رژیم سوپ قطعا رژیم پایداری نخواهد بود.

راز آسمان پایتخت

رژیم سوپ-کاماپرس

رژیم فستینگ یا روزه داری از یک چرخه روزه داری و غذا خوردن تبعیت می‌کند. در این الگوی غذایی، صرف غذا فقط در یک زمان خاصی صورت می‌گیرد. این رژیم بیش از آن چه که به محتویات خوراک شما توجه کند به زمان غذا خوردن تاکید دارد. سایر رژیم‌ها از جمله رژیم زون، گریپ فروت، رژیم مناسب گروه‌های خونی، سوت بیچ و غیره، هریک به جهت غیراصولی بودن آن‌ها، راه حل قطعی جهت یک لاغری پایدار نیستند.

رژیم غذایی اصولی را با بهزیستن دریافت کنید

اکثر رژیم‌های غذایی از جمله رژیم اتکینز ، کتوژنیک و غیره به دلیل کاهش شدید کالری و وزن در زمان کوتاه، سرعت متابولیسم را در بدن کاهش می‌دهد. با وجود کارشناسان و متخصصان بهزیستن تحت نظارت دکتر همایونفر می‌توان از یک رژیم شخصی و اصولی تبعیت کرد. مجموعه بهزیستن علاوه‌بر بررسی شرایط فیزیکی و عادات غذایی هر فرد، متناسب با نیاز هر شخص برنامه مدونی از الگوی صحیح غذایی و حرکات ورزشی توصیه می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : بهزیستن
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز