با چند میلیون تومان می‌توان در ترکیه خانه خرید؟

لست سکند

شاید تعجب کنید اما گشتی در آگهی های منتشر شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی موبایلی نشان می دهد با پولی معادل خرید یک آپارتمان خیلی معمولی متراژ پائین در مناطق جنوبی تهران می توان در شهرهای مختلف ترکیه از جمله استانبول خانه خریداری کرد!

به گزارش کاماپرس، در روزهای اخیر خبرهایی از افزایش خرید خانه توسط ایرانیان در ترکیه منتشر شده که برخی آن را فرار سرمایه ها از کشور دانسته و برخی دیگر این خانه ها رامتعلق به ایرانیانی دانسته اند که در سال های اخیر در ترکیه کسب وکاری راه انداخته اند و حالا می خواهند در این کشور خانه و سرپناه شخصی داشته باشند.

به هر حال آمارها نشان می دهد خرید ملک در ترکیه برای ایرانی ها به هر منظوری که باشد جذاب تر از قبل شده است و شاید در ذهن برخی افراد این پرسش مطرح باشد که برای خرید خانه و آپارتمان در ترکیه چقدر سرمایه نیاز است؟

خرید خانه در ترکیه پول خیلی زیاد نمی خواهد!

پاسخ کامل و جامع به این پرسش کمی دشوار است چرا که دستیابی به اطلاعات دقیق و قابل اتکا در مورد قیمت املاک مسکونی در شهرهای مختلف ترکیه چندان ساده نیست اما با کمی جستجو در آگهی های منتشر شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی موبایلی این نکته به دست می آید که برخلاف تصوری که در اغلب ما وجود دارد خرید خانه در ترکیه ، حتی در شهرهای بزرگ این کشور مثل استانبول چندان غیر قابل دسترس نیست.

راز آسمان پایتخت

در واقع قیمت های درج شده در این آگهی ها حاکی از ان است که با پول یک آپارتمان خیلی معمولی و متراژ پائین در مناطق نه چندان گران قیمت تهران می توان در شهرهای مختلف ترکیه از جمله در شهری مثل استانبول که قیمت ملک در آن بالاتر از سایر شهرهای ترکیه است، خانه خریداری کرد!

صاحبخانه شدن در ترکیه با 720 میلیون تومان!

برای مثال در یکی از این آگهی ها با بودجه حدود 720 میلیون تومان – 30 هزار دلار آمریکا – می توان آپارتمان 50 متری در شهرکی در حومه استانبول – منطقه اسنیورت – خریداری کرد. البته این شهرک جزو مناطقی به شمار می رود که برای افراد دارای بودجه کم مناسب است و به اصطلاح از مناطق حاشیه ای استانبول است. پر واضح است که با همین پول برای یافتن آپارتمان 50 متری در حاشیه های تهران نیز مشکلات زیادی وجود دارد و به سختی بتوان مورد مناسبی پیدا کرد.

در آگهی دیگری به متقاضیان پیشنهاد شده است که آپارتمان 65 متری در منطقه ای به نام بیلیکدوزو در استانبول ترکیه خریداری کنند و قیمت پیشنهادی نیز 55 هزار دلار است که با دلار 24 هزار تومانی بالغ بر یک میلیارد و 320 میلیون تومان خواهد بود.

در آگهی بعدی آپارتمان 76 متری در منطقه ایوب به متقاضیان پیشنهاد شده و ادعا شده که این منطقه در قلب استانبول واقع است. مشتری احتمالی باید برای خرید این آپارتمان حدود 60 هزار دلار بپردازد که با دلار آزاد بالغ بر یک میلیارد و 440 میلیون تومان است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

تورم مسکن در ایران کجا و در ترکیه کجا؟

رسانه ها اواخر تابستان سال گذشته اعلام کرده بودند قیمت هر متر مربع آپارتمان – به صورت میانگین – در استانبول حدود 3 هزار و 900 لیر است که به پول ایران می شود 12 میلیون و 400 هزار تومان. افزایش تورم در ترکیه باعث شده قیمت ملک هم تغییراتی داشته باشد و گران تر شود اما به نظر می رسد حتی اگر قیمت آپارتمان در استانبول به طور متوسط به 14 میلیون تومان هم رسیده باشد ، خرید خانه در این شهر از خرید خانه تهران که قیمت آپارتمان در آن به طور میانگین به بیش از 20 میلیون تومان رسیده ، بسیار ارزان تر تمام می شود!

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز