تصاویر خیره کننده از ویلای فوق مدرن بیل گیتس (فیلم)

ویلای بیل گیتس
لست سکند

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، یکی از ثروتمندترین افراد در امریکا و جهان است. دارایی خالص وی بیش از 80 میلیارد دلار برآورد می شود و جای تعجب نیست که ویلای او بسیار خیره کننده و منحصربفرد باشد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از Buisness Insider، ساخت ویلای فوق پیشرفته بیل گیتس از سال 1988 به مدت هفت سال به طول انجامید که برای او 63 میلیون دلار هزینه برداشت. این ویلا کهXanadu 2.0  نام دارد به سبک خانه چارلز فاستر کین از فیلم سینمایی Citizen Kane ساخته شده است.

با مساحت کلی 20116 متر مربعی، این خانه بسیار عظیم و مملو از انواع تجهیزات پیشرفته و گرانقیمت است. در ادامه به لیستی از برترین ویژگی های عجیب Xanadu 2.0 می پردازیم:

ویلای بیل گیتس چقدر ارزش دارد؟

طبق قیمت مسکن در منطقه مِدینا در ایالت واشنگتن که ویلای بیل گیتس در آنجا قرار دارد، قیمت این خانه رویایی 127 میلیون دلار ارزیابی شده است. این در حالی است که وی در سال 1988 این مکان را به قیمت 2 میلیون دلار خریداری کرده بود. او همچنین هر سال 1 میلیون دلار مالیات بر املاک به دولت پرداخت می کند.

راز آسمان پایتخت

چه مصالحی در ساخت ویلا بکار رفته است؟

برای تکمیل ساخت ویلا از 1000 متر مکعب مصالح چوبی استفاده شده است. همچنین ساختمان ویلا از 500 صنوبر کالیفرنیایی ساخته شده و 300 کارگر ساختمانی و نیز 100 برق کار بر روی ساخت این خانه کار کردند.

امکانات رفاهی پیشرفته برای میهمانان

به لطف سیستم متعدد به همراه سنسورهای پیشرفته، میهمانان بیل گیتس می توانند دما و نور نقطه ای که در آن حضور دارند، تنظیم کنند.

هنگامی که میهمانان وارد خانه می شوند، یک کنترل از راه دور به آنها داده می شود که با سنسورهای نصب شده در خانه تعامل می کند. این کنترل به میهمانان این امکان را می دهد تا به محض ورود به خانه میزان دما و نور اتاق ها با میزان دلخواه شان سازگار شود. بلندگوهایی در زیر کاغذ دیواری های خانه پنهان شده اند که هنگام پخش موسیقی، آنها را حین حرکت داخل اتاق ها همراهی می کنند.

وقتی بیل گیتس طبیعت را به خدمت می گیرد

این ویلا از محیط طبیعی اطراف خود برای کاهش هزینه های گرمایشی استفاده می کند. Xanadu 2.0 یک سازه “محافظت شده توسط زمین” است. به این معنی که سازه ویلا طوری ساخته شده است که محیط اطراف به تنظیم موثر دما کمک می کند.

تغییر دکور با لمس یکی دکمه

یکی دیگر از شگفتی این خانه دکوراسیون آن است. شما می توانید با لمس یک دکمه محل نقاشی ها روی دیوارها را به راحتی تغییر دهید.

همچنین در سرتاسر خانه نمایشگرهایی به ارزش 800 هزار دلار نصب شده اند که به شما اجازه می دهند تا به صورت دلخواه تصویر یا عکس مورد علاقه خود را بر روی این صفحات نمایش دهید.

استخری با سیستم صوتی پیشرفته

استخر Xanadu 2.0 با عمق 18 متر در یک ساختمان 1200 متر مربعی قرار دارد که از یک سیستم پخش موسیقی زیر آبی مستقل بهره می برد. بیل گیتس برای دسترسی به تراس خارجی از یک راهکار خاص استفاده کرده که با شنا از زیر دیواره شیشه ای استخر می توان خود را به تراس رساند. همچنین یک اتاق رختکن با چهار دوش و دو حمام در کنار استخر وجود دارد.

همچنین اتاق مخصوصی برای پرش روی ترامپولین وجود دارد که ارتفاع سقف آن 6 متر است.

سالن پذیرایی با گنجایش 200 نفر

این خانه سالنی به مساحت 700 متر مربعی دارد که بیل گیتس می تواند از 150 مهمان به صورت نشسته برای یک مهمانی شام و حدود 200 نفر به صورت ایستاده پذیرایی کند. یکی از دیوارهای سالن توسط یک شومینه سنگی سفید رنگ اشغال شده است و بر روی دیگری صفحه نمایش عظیم 6.7 متری قرار گرفته است.

اگر جزو یکی از 200 میهمان بیل گیتس هستید خیالتان از بابت دسترسی به سرویس بهداشتی راحت باشد. این خانه دارای 24 سرویس بهداشتی است که ده تای آنها به صورت وان و حمام کامل ساخته شده اند. شاید در نگاه اول این تعداد سرویس بهداشتی عجیب به نظر برسد ولی بیل گیتس از هیچ چیز برای راحتی مهمانان خود کم نمی گذارد.

اگر به همراه 149 نفر دیگر به میهمانی شام به ویلای بیل گیتس دعوت شده اید نگران دیر آماده شدن غذا نباشید. او در بخش های مختلف ویلایش دستور ساخت چندین آشپزخانه را داده تا آشپزها و کارکنان وقت کافی برای آماده شدن برای پذیرایی از هر رویدادی را داشته باشند.

کتابخانه ای با دست نوشته های 30 میلیون دلاری

کتابخانه ویلا با مساحت 640 متری دارای یک سقف گنبدی و دو قفسه کتاب مخفی دارد، یکی حتی حاوی یک بار مخفی است. روی سقف جمله ای از گتسبی بزرگ وجود دارد: “راهی طولانی وجود داشت که او را به این چمنزارهای مخملی هدایت کرد و احتمالاً فکر می کرد که حالا، وقتی رویای او خیلی نزدیک است، ارزش این را دارد تا دستش را دراز کند و آن را بگیرد”.

این کتابخانه محل نگهداری کدکس لستر است، که نام مجموعه ای از نوشته‌های علمی لئوناردو داوینچی در قرن شانزدهم می باشد که گیتس در حراجی به قیمت 30.8 میلیون دلار در سال 1994 خریداری کرد.

سینمای 20 نفره، پذیرایی 600 متر مربعی، پارکینگی با گنجایش بیش از 20 خودرو، رودخانه مصنوعی و شن های ساحلی وارداتی از جزایر کارائیب از دیگر ویژگی های ویلای فوق مدرن بیل گیتس هستند.

۱۰ مرد و ۵ زن ثروتمند جهان را بشناسید

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز