با بودجه 15 میلیونی گوشی شیائومی بخریم یا سامسونگ ؟

گوشی های سامسونگ و شیائومی طرفداران زیادی دارد و این روزها هم قیمت موبایل تا حدودی کاهش یافته است بنابراین اگر بودجه 15 میلیونی برای خرید گوشی یکی از این دو برند در نظر گرفته اید، بهتر است با خصوصیات گوشی های مطابق با این بودجه آشنا شوید.

به گزارش کاماپرس، متقاضیان خرید گوشی های سامسونگ و شیائومی که در هفته های اخیر شاهد افت قیمت این گوشی ها بودند اکنون در تردید به سر می برند که خرید خود را در قیمت های فعلی انجام دهند یا ریسک کنند و منتظر سقوط قیمت ها بمانند اما اگر تصمیم به خرید بگیرند و حدود 15 میلیون بودجه برای این کار داشته باشند بهترین انتخاب برای آنها کدام گوشی است؟

سرویس بازار روزنامه هفت صبح در گزارش جذابی به مقایسه بین سه گوشی از برندهای سامسونگ، شیائومی و ال جی در محدوده قیمت 15 میلیونی پرداخته که در ادامه گزیده ای از این گزارش – بخش های مرتبط با دو گوشی سامسونگ و شیائومی – را می خوانید.

اگر با بودجه ۱۵ میلیون تومانی بخواهید گوشی بخرید یکی از بهترین گزینه هایی پیش روی شما گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE از نسخه اقتصادی و از خانواده پرچمداران سابق سامسونگ یکی از آنهاست. این گوشی که از نظر کیفیت صفحه نمایش،  پردازنده و حافظه موقت نسبت به رقبایش برتری دارد. قیمت آن در بازار حدود ۱۴ میلیون تومان است اما فروشنده های مختلف آن را در بازی ۱۳ تا ۱۵ میلیون تومان می‌فروشند

گوشی دیگر، شیائومی  Poco F2 Proبا قابلیت 5G است که چند گام جلوتر حرکت می‌کند و اگر سراغ خرید این گوشی بروید در زمان فراگیر شدن گوشی های 5G از خرید آن پشیمان نخواهید شد. قیمتش در بازار بین ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان است اما در این گزارش مدل ۱۵ میلیون تومانی که حافظه ۱۲۸ و رم ۶ گیگابایتی دارد بررسی شده است.

آریاک سفر

بهترین صفحه نمایش؛ سامسونگ Galaxy S20 FE

صفحه نمایش گوشی شیائومی Poco F2 Pro و گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE کیفیت یکسانی دارند و رزولوشن این دو گوشی ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این رزولوشن معادل کیفیت تصویر 2K است و دو برابر Full HD کیفیت دارد. شیائومی و سامسونگ در گوشی هایشان از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده کرده‌اند. ویژگی این فناوری این است که درصفحه نمایش Super AMOLED هر پیکسل به صورت مجزا روشن و خاموش می‌شود و کنتراست تصویر بالاتر است.

گوشی شیائومی تراکم پیکسلی ۳۹۵ دارد اما تراکم صفحه نمایش سامسونگ Galaxy S20 FE بالاتر و ۴۰۷ است که نشان می‌دهد در هر اینچ صفحه نمایش گوشی سامسونگ ۴۰۷ پیکسل قرار دارد. این یعنی گوشی سامسونگ می تواند جزئیات بیشتری را نمایش دهد اما تفاوتش تفاوتش با گوشی شیائومی آنقدرها قابل توجه نیست.

بهترین حافظه و پردازنده؛ سامسونگ Galaxy S20 FE

شیائومیPoco F2 Pro در دو مدل به بازار عرضه شده و مدلی که در این گزارش بررسی شده و قیمت آن حدود ۱۵ میلیون تومان است که حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت و حافظه موقت یا رم ۶ گیگابایتی دارد. مدل دیگر با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی به بازار عرضه شده که قیمت آن بالاتر است.  سامسونگ Galaxy S20 FE شرایط بهتری دارد حافظه داخلی آن ۱۲۸ گیگابایت ولی حافظه رم آن بیشتر و 8 گیگابایت است. از نظر پردازنده شیائومی Poco F2 Pro از سری Qulcomm و استپدراگون ۸۶۵ است. پردازنده سامسونگ هم با تراشه Exynos990 طراحی شده است . موردی که نشان میدهد از نظر پردازنده گوشی سامسونگ از گوشی شیائومی شرایط بهتری دارد و با سرعت بیشتری برنامه‌ها را اجرا می‌کند.

بهترین دوربین ؛ شیائومی Poco F2 Pro

شیائومی Poco F2 Pro دوربین چهارگانه دارد. لنزها در میان قاب پشتی و در یک دایره بزرگ جای گرفته اند. دوربین اول از نوع ریز و با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی است در کنار آن لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی به چشم می خورند. دوربین سلفی این گوشی هم که به صورت مکانیکی از لبه بالایی گوشی بیرون می آید ۲۰ مگاپیکسل رزولوشن دارد.

سامسونگ Galaxy S20 FE از نظر دوربین بعد از شیائومی قرار می گیرد. دوربین اصلی این گوشی سه گانه است. حسگر اول از نوع ریز با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی است و در کنارش لنز تله فوتو با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی قرار دارند. دوربین سلفی این گوشی بهتر از شیائومی است و ۳۲ مگا پیکسل  رزولوشن دارد.

از نظر کیفیت فیلمبرداری هم شیائومی Poco F2 Pro وضعیت بهتری نسبت به سامسونگ Galaxy S20 FE دارد. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ فیلمبرداری کند البته کیفیت فیلمبرداری با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه کمتر و ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ است.

کیفیت فیلمبرداری دوربین سامسونگ Galaxy S20 FE با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه مشابه شیائومی و ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ است اما نمیتوان با پایین آوردن صنعت کیفیت فیلمبرداری را افزایش داد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار موبایل، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سامسونگشیائومی
نرم افزار حسابداری
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز