با افزایش نرخ دلار قیمت طلا و سکه نزولی شد!

لست سکند

روند قیمتی طلا و سکه چندان مشخص نیست و گاهی با توجه به نرخ اونس و گاهی با نگاه به قیمت دلار تغییر مسیر می‌دهد. با وجود اینکه قیمت دلار امروز بالا رفت، اما نرخ طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 4 هزار و 700 تومان دیگر کم شد و به مرز یک میلیون و 172 هزار تومانی رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با دیروز 25 تومان کاهش قیمت داشت و در محدوده 11 میلیون و 730 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، احتمالا علت اصلی ادامه کاهش قیمت طلا و سکه در روز جاری به نرخ اونس باز می‌گردد. قیمت این فلز گرانبها در روز جاری نسبت به روز گذشته 4.9 درصد کم شد و به مرز هزار و 894 دلاری رسید. در حال حاضر احتمال آتش بس و توافق بین اوکراین، آمریکا و روسیه بالا رفته و همین امر نرخ اونس را ریزشی کرده است. در صورتی که باز هم یکی از طرفین اوکراین یا آمریکا بر طبل جنگ بکوبند، نرخ اونس صعودی خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

طبق آخرین آمار و داده‌ها، هم اکنون فشار فروش در سطح هزار و 900 دلاری بالا است و اونس راه دشواری را در پیش دارد.

آیا قیمت سکه باز هم پایین‌تر خواهد رفت؟

همین عوامل مستقیما در بازار طلا و سکه داخلی منعکس شده و نرخ هر دوی آن‌ها را کاهشی کرده است. در صورتی که قیمت دلار هم بار دیگر کاهش پیدا کند، نرخ سکه افت بیشتری خواهد داشت. تحلیلگران بازار طلا معتقدند که کاهش بیشتر قیمت سکه زمانی اتفاق می‌افتد که نرخ دلار از کانال 25 هزار و 800 تومانی پایین‌تر برود. هم اکنون فعالان بازار طلا و سکه تنها به نرخ دلار خوش بین هستند که مانع از کاهش بیشتر قیمت این دو فلز گرانبها شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز