بازار طلا و سکه آرام نمی گیرد؛ حباب قیمتی سکه خیلی کوچک شد

قیمت طلا و سکه هم مانند دیگر بازارهای مالی در حال عقب نشینی است. نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به دو روز گذشته 15 هزار و 500 تومان دیگر کم شد و به مرز یک میلیون و 189 هزار و 400 تومان رسید. قیمت سکه هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 1.05 درصد کم شد و در محدوده 11 میلیون و 830 هزار تومانی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قیمت سکه توان کافی برای عبور از مرز قیمتی 12 میلیون و 200 هزار تومانی را ندارد. از طرفی فشار کاهشی‌های هم به اندازه‌ای نیست که موجبات ریزش اساسی نرخ این فلز گرانبها را فراهم کند. بنابراین قیمت طلا در یک برزخی گیر افتاده مدام در این محدوده جابجا می‌شود. هم اکنون این فلز گرانبها در کانال 11 میلیون تومانی قرار دارد و هر خبر افزایشی یا کاهشی درباره نرخ دلار یا اونس می‌تواند باعث تغییرات بیشتر نرخ آن شود.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در صورتی که نرخ دلار را 26 هزار و 120 تومان در نظر بگیریم، اندازه قیمت واقعی سکه 11 میلیون و 677 هزار تومان خواهد بود. بنابراین حباب سکه تقریبا یک درصد شده و نسبت به هفته گذشته کاهش زیادی را تجربه کرده است.

نرخ اونس همچنان به جلو حرکت می‌کند

اما در مقابل نرخ اونس همچنان رو به افزایش بوده و اکنون نرخ آن نسبت به سه روز گذشته هزار و 899 دلار بالا رفته است. مجددا اخبار جدیدی درباره امکان درگیری نظامی آمریکا و روسیه منتشر شده که باعث افزایش مجدد نرخ اونس شد. به نظر آمریکا از موضوع گیری بعدی روسیه هراسان است و به همین دلیل هنوز بعد نظامی را در نظر دارد. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بیان کرده که همچنان امکان درگیری نظامی موجود است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز