اونس فعلا ترمز کاهش قیمت طلا و سکه را کشید

لست سکند

ریزش نرخ دلار باعث شده تا روند کاهش قیمت طلا و سکه سریع‌تر شود. امروز نرخ هر گرم طلای 18 عیار نسبت به روز گذشته 10 هزار و 600 تومان کم شد و به مرز یک میلیون و 180 هزار تومانی رسید. قیمت سکه هم با کاهش 75 هزار تومانی در مقایسه با روز قبل، 11 میلیون و 745 هزار تومان شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا و سکه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با وجود ریزش بیشتر نرخ دلار، اما سرعت کاهش قیمت طلا و سکه کم است. علت این موضوع هم به نرخ اونس باز می‌گردد. اونس به نوعی مانع از کاهش بیشتر نرخ طلا و سکه بازار داخلی می‌شود. نرخ اونس، همچنان تحت تاثیر اخباری که از احتمال درگیری اوکراین و روسیه مطرح شده، در حال افزایش است. هم اکنون قیمت این فلز گرانبها نسبت به دو روز قبل 0.15 درصد بالا رفته و در محدوده هزار و 899 دلاری قرار دارد.

اخبار مهم بازار ارز و طلا:

راز آسمان پایتخت

هم اکنون نرخ اونس به بالاترین سطح در هشت ماه گذشته رسیده است و احساسات صعودی نسبت به آن همچنان وجود دارد.

براساس نظرسنجی منتشر شده از تحلیل قیمت طلا در هفته گذشته، تعدادی از تحلیلگران و سرمایه گذاران پیش بینی کرده‌اند که قیمت طلا در هفته جاری هم همچنان صعودی خواهد بود و این فلز گرانبها قله‌های جدید قیمتی را تجربه خواهد کرد. همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر تحلیلگران بازار طلا و سرمایه گذاران خرد در کوتاه مدت نسبت به اونس تمایل دارند.

در چه صورت نرخ طلا و سکه کم‌تر می‌شود؟

با این حال اگر نرخ دلار کاهش بیشتری داشته باشد، احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه وجود دارد. هم اکنون تمامی فعالان بازار به اخبار مذاکرات هسته‌ای توجه دارند که این روزها اثر زیادی روی نرخ دلار و به تبع آن قیمت طلا و سکه می‌گذارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز