بانک مرکزی دوباره خبر انحلال صادر کرد

بانک مرکزی دوباره خبر انحلال صادر کرد-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

پس از انحلال موسسه اعتباری نور و موسسه توسعه، رئیس کل بانک مرکزی از انحلال موسسه دیگری خبر داد.

به گزارش کاماپرس، محمدرضا فرزین در همایش اقتصاد ایران، اعلام کرد که بعد از انحلال موسسه‌های اعتباری نور و توسعه، موسسه دیگری نیز برای انحلال در دستور کار قرار دارد که به زودی اجرایی می‌شود.

وی ادمه داد: طی سال گذشته با یک جهش بیش از حد در نرخ ارز مواجه شدیم. با وجود اعمال سیاست کنترل رشد نقدینگی از ابتدای سال، افزایش نرخ ارز می‌توانست منجر به رشد نقدینگی شود. در این میان، نرخ رشد نقدینگی در آبان به ۲۶.۲ درصد رسید و تا پایان سال به ۲۵ درصد می‌رسد.

فرزین با تاکید بر اینکه تلاش داریم متغیر نرخ رشد نقدینگی زیر ۳۰ درصد باشد، بیان کرد: در این راستا بهبود پایه پولی را مدنظر قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه منظور از ناترازی، ناترازی جریان نقدینگی و دیگری ناترازی ترازنامه بانک‌هاست، هشدار داد: عدم درمان ناترازی نقدینگی می‌تواند به ناترازی دارایی و بدهی و در نهایت ورشکستگی منجر شود.

او ریشه‌های ناترازی را تکالیف مجلس و دولت و ضعف‌های نظارتی عنوان و اعلام کرد: در بانک مرکزی دو راهکار احیای ساماندهی بانک‌ها در دستور کار قرار گرفته و به 8 بانک برنامه اصلاح داده شده است.

وی متذکر شد که در صورت عدم انجام اصلاحات لازم، به سراغ ماده ۳۹ یا انحلال بانک‌ها خواهیم رفت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به انحلال یک موسسه اعتباری دیگر در پی انحلال موسسه‌های نور و توسعه، گفت: برای فعالیت در حوزه بانکداری کشور، باید سرمایه وارد شود. افزایش سرمایه مهم است و این موضوع باید در قانون برنامه هفتم توسعه دیده شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز