بازدهی بازار خودرو از تمام سرمایه‌ها جلو زد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

در شرایطی که بازدهی بازارهای مختلف همزمان با از سرگیری مذاکرات کاهشی شده اما بازدهی بازار خودرو همچنان بالا است. طبق اطلاعات موجود، بازدهی این بازار در آذرماه به 7 درصد رسیدو از بقیه بازارها پیشی گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخبار موجود بیانگر این است که  قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی ایران همچنان روند صعودی دارد. با شرایط تورمی کشور و به دنبال چهار سال ممنوعیت واردات خودرو خارجی، قیمت این خودروها افزایش پیدا کرده و 10 برابر قیمت‌های جهانی شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به بالا رفتن قیمت دلار تا حدود ۳۰ هزار تومان و جلوگیری از واردات خودرو خارجی، بازار مربوطه در کشور از کنترل خارج شده است. آمار موجود در آذرماه نشان می‌دهد بازدهی بازار خودرو از بازار ارز و سکه هم بیشتر بوده است! این اتفاق در حالی رخ داده که قبلا پیش بینی می‌شد بازدهی خودرو در آذرماه نزولی شود یا حداقل کمی ثبات را تجربه کند.

چه عواملی به رشد قیمت خودرو کمک کردند؟

اما به نظر عواملی مثل قیمت ارز در آینده، ابهامات درباره مذاکرات برجام و همچنین رشد قیمت کارخانه‌ای و روند عرضه این محصول باعث شده تا باز هم بازدهی بازار خودرو مثبت شود. در حال حاضر از آنجایی که روند مذاکرات نامشخص بوده، صعود قیمتی خودرو ادامه پیدا کرده است. با این وجود، برخی از صاحبنظران معتقدند که بازدهی مثبت آذرماه در دی ماه تکرار نخواهد شد. چون خودروسازان به دنبال ارائه طرح‌های فروش فوری و پیش فروش هفتگی هستند تا قسمت بزرگی از تقاضای واقعی بازار را پاسخ دهند.

با این شرایط انتظار می‌رود کاهش تقاضای بازار آزاد کم شده و میزان عرضه خودروسازان افزایش پیدا کند. این اتفاق باعث خواهد شد تا در کوتاه مدت کاهش اندک قیمت خودروها اتفاق بیفتاد.

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز