دلالی جدید در بازار خودرو

به گفته نائب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران، متقاضیان خرید خودرو نباید به هر فردی که ادعای کارشناسی خودرو دارد، اعتماد کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از فرارو، دلالان خودرو طی چند سال اخیر حضور پررنگی در بازار داشته‌اند و سبب افزایش قیمت نیز شده‌اند. ولی چند سالی است برخی افراد با یک لامپ مهتابی در دست، ادعای کارشناسی خودرو دارند و تشخیص کارشناسان حرفه‌ای خودرو را، با این حرف که فقط هزینه اضافه است، زیر سوال می‌برند! با وجود این دلالان، متقاضیان خرید ماشین باید دقت کنند که مشکلی در خریدشان ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

به گفته نعمت‌الله کاشانی‌نسب، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، این دلالان که کارشناسی رنگ را بدون هیچ مهارتی انجام می‌دهند، نه مجوزی برای انجام این کار دارند و نه هیچ ارگانی بر فعالیت‌شان نظارت دارد. در صورتی که نقاش‌ها، صافکاران و … مجوز فعالیت اخذ می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

پس خریداران باید مراقب باشند که در دام دلالانی نیفتند که خود را کارشناس خودرو معرفی می‌کنند.

مراجعه به دلالان خودرو و صرف هزینه بیشتر

کاشانی‌نسب درباره مراجعه به کارشناسان واقعی خودرو ادامه داد: مزیت مراجعه به کارشناسانی که تحت نظر واحدهای صنفی فعالیت دارند، این است که اگر فرد خودرویی بخرد و بعدا متوجه زدگی رنگ‌ و … شود، می‌تواند ادعای خسارت کند.

وی در ادامه به خریداران خودروهای دست دوم توصیه کرد: افراد باید هنگام خرید خودرو از فروشنده تعهد بگیرند و در صورتی‌که فروشنده تعهد نداد، به افراد خبره مراجعه کنند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، حضور دلالان در این بازار برخی اوقات موجب خسارت‌ها و ضررهای زیادی می‌شود؛ مثلا پرداخت‌های نامتعارف سبب زیان رساندن به نمایشگاه‌داران و خریداران خودرو می‌شود. یا تشخیص عمدی رنگ خوردگی ماشین سبب سودهای کلانی را در بازار خودروهای دست دوم نصیب دلالان می‌کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز