بازار داغ طلای دست دوم ؛ این نوع سرمایه‌گذاری به صرفه است؟

لست سکند

بعضی سرمایه گذاران طلا به دلیل حفظ ارزش پول خود و همچنین کم شدن ضرر و زیان به خرید طلای دست دوم روی آورده‌اند. اما اتحادیه صنف خرید و فروش طلا این کار را به مشتریان توصیه نمی‌کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار طلا، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از تجارت نیوز، در حال حاضر وضعیت کشور به شکلی است که نه تنها برخی وبسایت‌ها و کانال‌های اینستاگرامی به خرید و فروش طلای دست دوم مشغول هستند، بلکه تمامی طلا فروشان هم این شرایط را برای خریداران به وجود آورده‌اند.

به گفته اغلب طلا فروشان، به دلیل شرایط اقتصادی کشور، مردم عادی و طبقه متوسط کمتر برای خرید طلا مراجعه می‌کنند. اکنون بیشتر عروس و دامادها هم خواهان طلای کارکرده هستند.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

خرید و فروش طلای دست دوم منع قانونی ندارد!

بسیاری از طلا فروشان بیان کرده‌اند که بیشتر همکارانشان اکنون در فضای مجازی به خرید و فروش طلای دست دوم مشغول هستند و به علت وضعیت موجود مغازه‌های خود را بسته‌اند. برخی از فعالان حوزه طلا، خرید و فروش طلای دست دوم را غیرقانونی می‌دانند و به همین علت به این کار نمی‌پردازند.

اما محمد کشتی‌آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت و گو با ایران آنلاین اعلام کرده که این نوع خرید و فروش هیچ منع قانونی ندارد. فقط این اقدام به جهت حفظ منافع خریداران و دلایل دیگر توصیه نمی‌‌شود.

کشتی‌آرای درباره این موضوع چنین توضیح داد که مصنوعات طلای نو کنترل کیفیت شده و کد رهگیری دارند. بنابراین خرید طلای نو برای مشتریان به صرفه است. ضمن اینکه اکنون قانون مالیات بر ارزش افزوده خرید طلا هم دچار تحولاتی شده است.

قبلا از کل فاکتور 9 درصد مالیات اخذ می‌شد اما اکنون مالیات فقط روی اجرت و سود فروشنده محاسبه می‌شود.  به هر حال آن‌ها امکان انتخاب دارند و می‌توانند مصنوعات دست دوم را خریداری کنند

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز