بازار بورس روز 18 مرداد 1401/ شاخص کل به سمت بالا حرکت کرد

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به سه روز قبل 3 هزار و 19 واحد بالاتر رفت و به مرز 1 میلیون و 451 هزار و 942 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با شنبه هفته جاری 801 واحد افزایش پیدا کرد و در محدوده 390 هزار و 944 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری به محدوده 13 هزار و 603 میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای «فولاد»، «خساپا» و «وبملت» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بازار بورس داشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز جاری منفی شد و 245 میلیارد تومان پول از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهام «خساپا»، شرکت یاسپا، اختصاص داشت. بعد از آن نمادهای «شپنا» و «وساپا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

برخی کارشناسان بورس معتقدند که مردم نسبت به بورس خوش بینی کافی را ندارند و به این بازار اعتماد نمی‌کنند. این گروه از کارشناسان بر این باورند که باید دولت و تیم اقتصادی تصمیماتی را اتخاذ کنند تا افراد با آسودگی خاطر نسبی وارد بورس شوند و بتوانند به آن اعتماد کنند. عامل اصلی سلب اعتماد مردم از بورس، اتفاقات یک دهه اخیر است که برای جبران این موضوع باید تدابیری اتخاذ شود.

اطلاعات عمومی:

با سهم کشتیرانی دریای خزر آشنا شوید

شرکت کشتیرانی دریای خزر با نماد «حخزر» در بازار دوم فرابورس حضور دارد. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به هزار و 731 میلیارد و 240 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های کشتیرانی ایران، سرمایه گذاری کشتیرانی ایران، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، سهامی عام، و صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سپهر بازار سرمایه عمده سهم حخزر را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورسکشتیرانی دریای خزر
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “بازار بورس روز 18 مرداد 1401/ شاخص کل به سمت بالا حرکت کرد

  1. احمدی گفته:

    پول سهامداران رو سپرده گذاری کردن بانک و از سود ماهانه که میگیرن سهام ملت رو مفت میخرند، این هم روشی است که اینا پیش گرفتن،مدیران صندوق ها و سفته باز ها عجب بندگان زرنگی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز