اولین صندوق خودرویی بازار بورس چه ویژگی ها و مزیت هایی دارد؟

لست سکند

صندوق بخشی صنعت خودرو به عنوان یکی از مشتریان جدید برای سهام نمادهای گروه خودرویی، در نیمه مردادماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرد. با آغاز به کار این صندوق، سهامداران خرد نیز به صورت غیرمستقیم سهامدار شرکت‌های خودرویی می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، جمشید ایمانی، عضو هیئت مدیره گروه بهمن و ریاست هیئت مدیره شرکت سبدگردانی ویستا، در مصاحبه با بورس 24 اعلام کرده که صندوق بخشی در اصل برای بهره مندی غیرمستقیم سهامداران خرد از سهام شرکت‌های خودرویی ایجاد شده است. با استفاده از این صندوق سبدگردان‌ها پرتفوی خودرویی را در سبد خود توزیع می‌کنند تا بهترین بازدهی را داشته باشد و فقط سهامداران خرد متحمل نوسانات احتمالی نشوند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

این نوع صندوق‌ها سقف مشخصی ندارند و با توجه به استقبال فعالان بازار سرمایه، میزان سقف این نوع صندوق‌ها رشد پیدا خواهد کرد. ضمنا سرمایه این نوع صندوق‌ها نامحدود پیش بینی شده است. این نوع صندوق به نوعی باعث کاهش ریسک برای سهامداران خرد خواهد شد. گذشته از سهامداران خرد، این صندوق برای افرادی که امکان تحلیل و پیگیری وضعیت سهام خود را ندارند نیز مفید است و تمام مراحل انجام معاملات به واسطه این صندوق‌ها انجام می‌شود.

راز آسمان پایتخت

اولین صندوق خودرویی بورس چه بخش‌هایی را شامل می‌شود؟

به گفته ایمانی، این صندوق تمام صنعت خودروسازی و قطعه سازی را شامل می‌شود و برای تمامی شرکت‌هایی است که در سرفصل صنعت خودرو قرار دارند. حتی شرکت‌های سرمایه گذاری که پرتفوی اصلی آن‌ها صنعت خودرو است، مشمول این نوع صندوق خواهند شد.

با توجه به اینکه صندوق مذکور در حوزه خودرو تازه کار است نمی‌توان درباره عملکرد آن نظر داد، با این حال در صورت اداره درست این نوع صندوق‌ها و ثبات شرایط اقتصادی و سیاسی، احتمالا شاهد کارکرد مناسبی از این صندوق‌ها باشیم.

انتهای پیام

مرتبط با : سبدگردان ویستاگروه بهمن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “اولین صندوق خودرویی بازار بورس چه ویژگی ها و مزیت هایی دارد؟

  1. بردیا احمدی گفته:

    پس الان اگر روی این صندوق سرمایه گذاری کرد میشه سود هر خودرو که وارد سبد میشه رو کامل دریافت کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز