اوضاع بورس روز 8 تیر 1401/ شاخص کل با کاهش اندکی به کار خود پایان داد

لست سکند

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز گذشته 716 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز یک میلیون و 513 هزار و 717 واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن در روز جاری در مقایسه با دیروز 388 واحد رشد داشته و در محدوده 421 هزار و 481 واحدی قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شپنا»، «فارس» و «نوری» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری به رقم 7 هزار و 587 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دوازدهمین روز پیاپی منفی شد و 436 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی روز جاری به سهام «شپنا»، شرکت پالایش نفت اصفهان، تعلق داشت. بعد از آن نمادهای «خگستر» و «شفا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گفته برزو حق‌شناس، کارشناس بازار سرمایه، بورس به شدت از کمبود نقدینگی رنج می‌برد. هم اکنون نقدینگی در بازار نیست و حجم معاملات بازار بسیار پایین است. حق‌شناس معتقد است بورس از لحاظ بنیادی در وضعیت خوب و ارزشمندی قرار دارد. اما بازار سرمایه نسبت به دیگر بازارها عقب‌تر است و اگر حجم معاملات بالا نرود حرکت خاصی در شاخص کل رخ نخواهد داد.

اطلاعات عمومی:

تاپکیش را بشناسید

سهم تاپکیش متعلق به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش است که در بازار اول فرابورس عرضه می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به هزار و 467 میلیارد و 600 میلیون تومان می‌رسد. عمده سهام تاپکیش در اختیار شرکت‌های گروه داده پردازی بانک پارسیان، سهامی خاص، تجارت الکترونیک پارسیان، سهامی عام، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی امید لوتوس پارسیان و یک شخص حقیقی است.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز