اهمیت برندینگ در صنعت ساختمان‌ سازی

برندینگ در ساختمان سازی-کاماپرس
لست سکند

با گسترش زندگی شهری و افزایش جمعیت در شهرها، صنعت ساخت و ساز به‌شکل چشمگیری رو به رشد گذاشت. در این میان برندیگ ساختمان در راستای ساخت ساختمان‌های باکیفیت، به‌شدت مورد توجه سازندگان و مالکان ساختمان‌ها قرار گرفت.

افزایش تقاضا برای واحدهای تجاری، مسکونی و اداری در ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها، موجب شد تا بسیاری از افراد سودجو، بدون رعایت استانداردها به ساخت ساختمان‌های بی‌کیفیت و فروش آن‌ها بپردازند. از این رو برندینگ ساختمان‌ها با هدف ساخت ساختمان‌های با کیفیت و با استفاده از بهترین متریال و طراحی، از اهمیت بالایی برخوردار است. برندینگ ساختمان برای موفقیت سازندگان ساختمان‌ها و کسب نام و اعتبار برای فعالیت در این حوزه ضروری به‌نظر می‌رسد.

کاماپرس در ادامه به معرفی برندینگ ساختمان و اهمیت آن می‌پردازد.

برندینگ ساختمان چیست؟

برای آشنایی با مفهوم برندینگ در صنعت ساختمان، بهتر است ابتدا با مفهوم برندینگ و برندسازی به‌شکل کلی‌تر آشنا شوید. برند یا علامت تجاری، نشان یا مفهومی است که به معرفی ماهیت یک محصول پرداخته و موجب تمایز آن محصول از دیگر محصولات مشابه می‌شود. در واقع برند هر محصول به‌نوعی ضامن کیفیت آن محصول است.

برند یک ساختمان معرف و بیانگر کارکرد، عملکرد، کیفیت و خدمات یک ساختمان است. فرایند برندینگ ساختمان تنها شامل استفاده از متریال و تجهیزات ساختمانی باکیفیت و مرغوب نمی‌شود؛ بلکه تمامی مواردی چون پرسنل شاغل در ساختمان مانند نگهبانی، لابی‌من، باغبان و همچنین شیوه و نحوه مدیریت ساختمان و تجهیزات موجود در آن را نیز در بر می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

برندینگ ساختمان-کاماپرس

مزایای برندینگ ساختمان کدام است؟

برندینگ ساختمان، از مزیت‌های بسیار مهمی برخوردار است. برخی از این مزایا در ادامه بررسی شده است؛

ساخت ساختمان‌های باکیفیت: شهرت و برندینگ ساختمان‌ها به‌تدریج موجب تغییر ذائقه و سلیقه مردم در خرید ملک در ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها می‌شود. این موضوع در نهایت موجب می‌شود تا سازندگان در یک فضای رقابتی به ساخت ساختمان‌های با کیفیت اقدام کرده و از سودهای کلان سودجویان جلوگیری می‌شود.

فروش آسان: برندینگ ساختمان با معرفی هویت و کیفیت یک ساختمان، فرایند فروش یا حتی پیش فروش ساختمان‌ها را تسهیل می‌کند.گ

تاثیر بر روی سبک زندگی: برندینگ ساختمان در این معنا، ممکن است یک مفهوم لوکس به‌نظر برسد، این در حالی است که برندسازی ساختمان یک مفهوم مهم و اثرگذار بر روی سبک زندگی ساکنان آن است. در واقع برند ساختمان، زندگی و شخصیت اجتماعی خریداران را متناسب با برند هماهنگ می‌کند.

رونق کسب و کار: برندینگ ساختمان‌های اداری و تجاری از جمله مجتمع‌های تجاری بزرگ، تاثیر مهم و مستقیم بر روی میزان فروش، شهرت و رونق کسب و کار آن‌ها دارد.

افزایش ارزش ملک: برندینگ اصولی و صحیح یک ساختمان ممکن است منجر به افزایش ارزش معاملاتی ملک شده و حتی در مراکز تجاری، موجب افزایش ارزش سرقفلی در آن‌ها شود.

دیگر مزایا: از دیگر مزایای برندینگ ساختمان‌ها می‌توان به شهرت در میان رقبا، هویت‌سازی، معرفی فرامنطقه‌ای، معرفی و برند سازنده، معرفی معمار و آرشیتکت ساختمان، ماندگاری، ایجاد حس رضایت در خریداران و زیباسازی شهری اشاره کرد.

چطور برای یک ساختمان برندسازی کنیم؟

برندینگ یک ساختمان، یک امر تخصصی است که به‌طور کلی شامل چهار فاکتور اصلی می‎‌شود. این چهار فاکتور در ادامه آمده است؛

اعتبار معمار و سازنده: نام و اعتبار سازنده یا معمار ملک، می‌تواند نقش موثری در اعتبار ساختمان و خلق برند برای آن داشته باشد.

موقعیت مکانی بنا: محل ساخت ملک به‌لحاظ جغرافیایی، از نظر دسترسی به خدمات شهری مانند خدمات حمل و نقل و همچنین موقعیت مکانی از نظر فرهنگی و محله، بر روی اعتبار ملک تاثیر دارد.

متریال: متریال و مصالح مورد استفاده در ساخت ساختمان و تجهیزان به‌کار رفته در آن در خلق یک برند بسیار مهم است.

خدمات و امکانات: تدام اعتبار یک برند، به‌اندازه خلق برند و حتی بیشتر، اهمیت دارد. خدمات و امکانات یک ساختمان، مهم‌ترین فاکتور در استمرار اعتبار یک برند و برندینگ ساختمان است. این فاکتور، شامل تمامی خدمات موردنیاز برای حفظ کارکرد و عملکرد ساختمان به‌شکل مطلوب و حفظ ارزش ساختمان و ملک ساکنان آن در طول زمان است.

خدمات برندینگ ساختمان با مدیریتو

برندینگ ساختمان‌ها اعم از تجاری، اداری و مسکونی کار چندان ساده‌ای نبوده و نیازمند استفاده از خدمات تخصصی در این حوزه است. مدیریتو به‌عنوان یک استارتاپ تخصصی در حوزه مدیریت ساختمان در شهر تهران، خدمات ویژه برندینگ را برای ساختمان‌های بزرگ فراهم کرده است. این مجموعه با برخورداری از یک کارگروه تخصصی، تمامی امور موردنیاز برای برندینگ یک ساختمان را در قالب یک قرارداد مدیریت و راهبری یکپارچه تامین می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : مدیریتو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز