انتظارات کاهش نرخ دلار قوت گرفت!

لست سکند

قیمت دلار در آخرین روز هفته نسبت به روز گذشته 262 تومان کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 651 تومانی رسید. این ارز خارجی برخلاف رشد قیمتی در معاملات پشت خطی شب گذشته، شوک اساسی به معامله گران وارد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، با توجه به رشد معنادار دلار در شب گذشته و قرار گرفتن آن در محدوده 28 هزار تومانی، برخی معامله گران انتظار افزایش قیمت دلار را طی روز جاری داشتند، اما روند حرکت قیمت ارز خارجی تغییر پیدا کرد. نزدیک شدن دلار به محدوده قیمتی 28 هزار تومانی برای بازار ارز مهم بود.

سرانجام این ارز خارجی بعد از یک ماه توانست که بار دیگر خود را به مرز حساس قیمتی 28 هزار تومان برساند. اما خبر آغاز مذاکرات برجامی نهم آذرماه، باعث شد تا فروشنده‌های بازار دلار بیشتر شده و یکباره قیمت این ارز خارجی تا محدوده 27 هزار و 770 تومانی کاهش پیدا کند.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

راز آسمان پایتخت

علت رشد قیمتی اخیر دلار مشخص شد

رشد قیمتی دلار تا قبل از اعلام زمان آغاز مذاکرات هم به پررنگ شدن عملیات دزدی دریایی و سرقت ناکام نفت ایران توسط آمریکا برمی‌گشت. در واقع این اتفاق باعث شد تا عده‌ای از طرفداران افزایشی نرخ دلار، بر روی بالا گرفتن تنش‌های بین ایران و آمریکا مانور دهند. اعلام این خبر باعث جلب توجهات به افزایش تنش‌های احتمالی بین ایران و آمریکا و عدم انجام مذاکرات شد.

البته با وقوع این اتفاق و بالا رفتن نرخ دلار، برخی تحلیلگران بازار ارز اعلام کردند که قیمت این ارز خارجی به دلیل شانتاژهای خبری بالا رفته و با آرام شدن جو، بار دیگر نزولی خواهد شد.

طی روز جاری قیمت پوند و یورو هم مانند دلار کاهش پیدا کرد. در حال حاضر نرخ یورو با افت 366 تومانی نسبت به روز قبل، 31 هزار و 962 تومان شد. قیمت پوند هم در مقایسه با دیروز 411 تومان کم شد و به محدوده 37 هزار و 848 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “انتظارات کاهش نرخ دلار قوت گرفت!

  1. حسن گفته:

    فقط موقته وبازهم افزایشی خواهدشد چون مذاکراتی درراه نیستو نخواهدشد ..دلار ۵۰تومانی مبارک..تکراری نیست ناظر محترم ثبت کنین لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز