آینده مبهم مذاکرات هسته ای و نوسان ناچیز قیمت دلار

نرخ دلار طی روز جاری با رشد 79 تومانی نسبت به روز گذشته در مرز 27 هزار و 586 تومانی قرار گرفت. به نظر اکنون قیمت حواله درهم برای بازیگران ارزی مهم‌تر از اخبار برجام است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز و دلار اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در صورتی که نرخ درهم به سمت محدوده 7 هزار و 600 تومانی حرکت کند، احتمالا نرخ دلار در ادامه روز افزایش بیشتری خواهد داشت. هم اکنون نرخ درهم در محدوده 7 هزار و 512 تومانی قرار دارد و در مقایسه با روز قبل 23 تومان رشد قیمتی را تجربه کرده است. از نظر تحلیلگران فنی در صورتی که نرخ دلار طی روزهای آینده به بالای محدوده 27 هزار و 800 تومانی صعود کند، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد.  برخی معامله گران بر این باورند که در روزهای آینده، بازارساز برای جلوگیری از رشد بیشتر نرخ درهم، عرضه حواله‌ای خود را بالا خواهد برد.

چنانچه نرخ درهم به پایین محدوده 7 هزار و 500 تومانی برسد، میزان فروش‌ها در بازار ارز داخلی بیشتر خواهد شد و قیمت دلار کاهش پیدا خواهد کرد. البته اغلب فعالان بازار ارز معتقدند که به دلیل مبهم بودن آینده مذاکرات هسته‌ای در شرایط کنونی، دلار افزایش یا کاهش معناداری را تجربه نخواهد کرد و نوسانات در دامنه محدودی ادامه پیدا می‌کند.

آریاک سفر

اخبار مرتبط ارزی را دنبال کنید:

همبستگی نرخ دلار و بورس

برخی از معامله گران معتقدند که بین قیمت دلار و شاخص کل بورس رابطه مستقیمی وجود دارد و با توجه به اعتراضات اخیر، احتمالا دولت با اهرم اسکناس آمریکایی از ادامه ریزش‌های شاخص کل جلوگیری خواهد کرد. این شایعه در حالی منتشر شد که هیچ نشان خاصی درباره این موضوع وجود نداشت. به نظر طرفداران افزایشی نرخ دلار برای جلوگیری از کاهش محدود قیمت‌ها این قبیل شایعات را شکل دادند.

در حال حاضر قیمت یورو هم با رشد قیمتی مواجه شده و در محدوده 31 هزار و 984 تومانی قرار دارد. اما نرخ پوند با کاهش 13 تومانی در مقایسه با روز قبل، به مرز 37 هزار و 732 تومانی رسیده است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز