امسال هم از سهمیه بنزین نوروزی خبری نیست

لست سکند

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرده که دولت هنوز سهمیه‌ای برای بنزین نوروزی در نظر نگرفته است. در صورت اعلام سهمیه بنزین برای تعطیلات عید، مطابق قوانین و تکلیف اقدام خواهد شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هنوز درباره سهمیه بنزین نوروز بخشنامه‌ای ابلاغ نشده و مطابق گذشته خودروهای سواری شخصی و عمومی سهمیه خود را دریافت می‌کنند. یعنی میزان سهم خودروهای سواری شخصی همان 60 لیتر و خودروهای حمل و نقل عمومی هم به میزان قبلی است. سهمیه بنزین نوروز دو سال است که به خودروها تعلق نگرفته و شرایط امسال آن هم با توجه به شروع پیک جدید کرونا چندان مشخص نیست.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قطع سهمیه بنزین در بهار 1398 و 1399 به منظور جلوگیری از مسافرت‌های غیرضروری و ترددها اتفاق افتاد. این اقدام در راستای کاهش تلفات ناشی از پیک‌های متعدد کرونا انجام شد. در شرایط حاضر هم با توجه به همه گیری ویروس امیکرون، شاید دولت برای پرداخت سهمیه نوروزی بنزین برنامه‌ای در دستور کار نداشته باشد.

امیکرون همچنان جولان می‌دهد

میزان تلفات ناشی از گسترش ویروس امیکرون همواره رو به افزایش است. روز گذشته 133 نفر دیگر از هموطنان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. هم اکنون طبق اخرین اخبار منتشر شده از وضعیت کرونایی مناطق مختلف کشور، 247 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

اوضاع 112 شهرستان هم رو به وخامت است و 89 شهرستان هم در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه بار دیگر رنگ بندی کرونایی غالب شهرهای کشور به قرمز تغییر پیدا کرده، شاید در خصوص رفت و آمدهای عید نوروز و ترددها مجددا تدابیر جدیدی اتخاذ شود. هنوز هیئت دولت در این باره واکنشی نشان نداده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز