الکس و پشت پرده قاچاق سیاه دختران ایرانی به دوبی

الکس
لست سکند

الکس قاچاقچی دختران ایرانی بود كه اردیبهشت سال پیش بازداشت شد. در این پرونده به غیر از الكس، اسم یک مهره مهم دیگر هم مطرح شد: مانلی. این دو نفر باند اسکورت دختران ایرانی را به كمک مادر الكس تاسیس کرده بودند.

به گزارش کاماپرس، ماجرای پرونده الکس که از او به عنوان بزرگترین قاچاقچی دختران و زنان جوان ایرانی و کشاندن آنها به ورطه سیاه روسپیگری یاد می شود طی روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی داغ شده است.

روزنامه هفت صبح در گزارشی در این باره نوشته است؛  الكس یا همان شهروز سخنوری پیش از سال 1390مقیم آمریکا بود که به علت فعالیت های غیرقانونی از این کشور دیپورت و مدتی در دوبی ساکن شد. بعد از دوبی هم به خاطر پرونده هایی مانند تجاوز به زنان و دختران دیپورت شد تا به ایران بازگردد. همكار او مانلی درباره علت دیپورتش گفته بود الکس به همراه چند تن دیگر در دوبی اقدام به گروگانگیری اعضای یک خانواده کردند.

الکس به خاطر این کار ۶ ماه زندانی شد و بعد هم دیپورت این ماجرا باعث می شود كه الكس به ایران بیاید و با مادرش و مانلی شبكه اسكورت را تاسیس كند. الكس به یك مهندس هندی سفارش داد تا سایتی به اسم اسكورت راه اندازی كند تا در آن عكس دخترانی كه رابطانش در ایران پیدا می كردند برای مشتریان ارسال كند.

سایت كه بالا آمد، الكس ایران را به مقصد مالزی ترك كرد. در تمام این مدت مانلی زنانی كه عكس های برهنه در اینستاگرام داشتند ترغیب می كرد تا در شبكه آنها به روسپیگری در دوبی بپردازند. الکس به عنوان رئیس سیستم قوانین خاصی را وضع کرده بود؛ دخترها تنها روز جمعه تعطیل بودند و فقط با منیجرهایشان می توانستند كه بیرون بروند.

راز آسمان پایتخت

آنها همچنین نمی توانستند پاسپورت یا پول همراه خود داشته باشند و برای تماس با مشتری نباید از موبایلشان استفاده می كردند. شخصیتی که مهدی کوشکی در آقازاده بازی می کرد به این تبهکار شباهت داشت.

نقش مانلی چه بود؟

مانلی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته هنر و مسلط به زبان انگلیسی بود. بعد از اینكه الكس چند عكس نامناسب از او تهیه كرد، او را برای چند مشتری به دوبی فرستاد. او در واقع اولین اسكورت ایرانی بود كه به دوبی فرستاده شد.

در همین فاصله كه مانلی به دوبی رفت و برگشت، الكس دو دختر دیگر را هم به دوبی فرستاد. کم کم امکانات دیگری نظیر خودروی فورد، منزلی در محله دروس، بنز و حساب بانکی میلیاردی در اختیار مانلی گذاشت و مانلی تبدیل به دست راست الكس و یك منیجر برای او شد.

او برای بار دوم در تیرماه سال 1391 به همراه دو نفر دیگر به نام های جسمین و سانا وارد دوبی شد. سفر سومش را با زن دیگری به اسم سونیا داشت. مانلی از طریق شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام دخترهایی را که به کار آنها می آمدند پیدا و سپس جذب سیستم می کرد. اما كم كم منیجر شد و وظیفه های دیگری داشت.

او باید دخترانی كه اینجكترها(injector) معرفی می كردند، تحویل می گرفت، به هتل می برد، عكاس می آورد و تصاویرشان را در سایت می گذاشت. ماجرای بازداشت او و رئیس این شبكه هم از جایی شروع شد كه مانلی و الكس بعد از مدتی دچار اختلاف شدند.

مانلی تصمیم می گیرد كه با تهدید دختران الكس شبكه او را به هم بزند و شبكه قدرتمندتری راه بیاندازد اما هنگام خروج از كشور به همراه اعضای دیگر این باند بازداشت می شود.

شاینا برقی هم عضو دیگر این گروه و مادر الكس بود. شاینا نام مستعاری بود كه او برای خودش انتخاب كرد تا در این شبكه به كارهای مالی آنها رسیدگی كند. او هم تابعیت آمریكا داشت و اولین بار برای ریختن برنامه ریزی های گروه در كیش با پسرش و مانلی جلسه گذاشت. بار اول هم او كسی بود كه همراه مانلی وارد دوبی شد تا او را اسكورت كند.

اخبار پربازدید امروز را بخوانید:

اینجكتر چیست؟

با زیادشدن مشتریان اسکورت سرویس ایرانی در دوبی،این سیستم نیازمند افرادی بود که ساکن ایران باشند تا بتوانند دختران بیشتری را به سیستم برسانند. این افراد که از داخل ایران این دختران را برای سیستم مهیا می کردند، تزریق کننده(injector)نام داشتند.

تزریق کننده ها که وظیفه ارسال دختر به دوبی را برعهده دارند، در شهرهایی مانند کیش، تهران و شمال ساکن هستند؛ مسی یکی از تزریق کننده ها در شمال ایران و متولد 61 بود که کار خود را از بابلسر و شهرک خزرشهر آغاز می کند. تزریق کننده ها به ازای معرفی هر دختر رقمی بین 2 تا 5 میلیون تومان دریافت می کردند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز