افزایش ناگهانی قیمت خودرو در بازار جنجال آفرین شد

افزایش ناگهانی قیمت خودرو در بازار جنجال آفرین شد-کاماپرس

یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه قیمت خودرو در یک ماه گذشته به طور میانگین با افزایش ۲۰ درصدی رو به رو شده است، گفت: فکر نمی‌کنم قیمت خودرو قبل از عید با بعد عید چندان تفاوت داشته باشد، مگر این که تورم شدیدی رخ دهد.

به گزارش کاماپرس، فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو در خصوص افزایش قیمت‌های اخیر در بازار خودرو، گفت: دو ماه قبل زمان مناسبی برای خرید خودرو بود، از ابتدای سال قیمت‌ها کاهشی بود تا این که از دو ماه گذشته زمزمه تورم آغاز شد.

وی ادامه داد: اکثر خودروها افزایش قیمت ۲۰ درصدی داشته‌اند؛ به طوری که قیمت پرشیای معمولی که ۵۰۰ میلیون تومان بود، ۶۰۰ میلیون تومان شده و قیمت ۲۰۷ هم از ۶۲۰ به ۷۳۰ میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نادری در رابطه با میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی، افزود: خودروهای داخلی ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان و خودروهای مونتاژی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان گران شده‌اند.

راز آسمان پایتخت

پیش بینی قیمت خودرو تا شب عید

وی در مورد پیش بینی قیمت خودرو تا شب عید نیز گفت: قیمت خودرو باید کاهشی باشد؛ چرا که خودروسازان عرضه را افزایش داده‌اند، منتهی افزایش نرخ دلار که هر روز در حال رشد است، اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها پایین بیاید.

به گفته نادری، اگر نرخ دلار به کانال قبلی ۵۰ هزار تومان برگردد، قیمت خودرو در بازار حدود ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

این کارشناس خودرو در خصوص صحبت‌های اخیر وزیر صمت مبنی بر اینکه بازار خودرو به تعادل می‌رسد، اظهار داشت: صرفا با عرضه زیاد خودرو، افزایش قیمت‌ها متوقف نمی‌شود، بلکه به نظر می‌رسد موضوعی که تاثیرگذار است، قیمت ارز بوده و تا قیمت دلار کاهشی نشود، بازار به تعادل نمی‌رسد.

وی ادامه داد: با افزایش قیمت دلار، حتی کسانی که به خودرو نیاز ندارند، وقتی می‌بینند تورم در کشور افزایش پیدا می‌کند به خرید خودرو علاقه نشان می‌دهند و خودرو خریداری می‌کنند، چون نگهداری و فروش آن راحت است و می‌دانند که می‌توانند با قیمت بالاتر آن را بفروشند.

به نقل از اقتصاد آنلاین، به گفته این کارشناس خودرو، تا ده روز قبل تعداد معاملات خودرو بیشتر بوده و طی این چند روز کمتر شده است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز