افزایش حقوق بازنشستگان و اعتراض به یک بی عدالتی فاحش

افزایش حقوق بازنشستگان در طرح همسان سازی مورد اعتراض گسترده  بسیاری از بازنشستگان است و خصوصا بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور به افزایش ناچیز – 20 تا 100 هزار تومانی – حقوق خود بر اساس این طرح به شدت انتقاد می کنند.

به گزارش کاماپرس، همسازی یا افزایش حقوق بازنشستگان یا هر نام دیگری که بر طرح دولت برای بهبود وضعیت حقوق و معیشت بازنشستگان بگذاریم، نتیجه یکسان است؛ نارضایتی بسیار شدید بازنشستگان از نامتناسب بودن این افزایش با هزینه های تورم زده زندگی و تبعیض در افزایش حقوق بین بازنشستگان مختلف.

این درحالیست که روز گذشته وزیر کار مدعی افزایش 80 درصدی حقوق بازنشستگان شده است اما بسیاری از بازنشستگان رقم افزایش حقوق خود را بعد از طرح همسازن سازی 20 تا 30 درصد اعلام کرده اند که در برابر تورم سرسام آور کنونی هیچ است. بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور هم از بی عدالتی فاحش در مورد افزایش حقوق خود به شدت گله دارند.

افزایش حقوق 20 تا 100 هزار تومانی با هیاهوی زیاد!

ایلنا در این باره نوشته است؛ در آذرماه، همسان‌سازی برای افزایش حقوق بازنشستگان سخت و زیان‌آور با هیاهوی فراوان اصلاح شد اما این اصلاحات، آورده‌ی ناچیزی برای بازنشستگان داشت؛ بین 20 تا نهایت صد هزار تومان.

راز آسمان پایتخت

یک بازنشسته سخت و زیان‌آور و فعال صنفی بازنشستگان اهواز در این رابطه می‌گوید: ما بازنشستگان سخت و زیان‌آور به همه نهادها و مسئولان تا بالاترین رده‌، نامه نوشته‌ایم و خواستار توجه به مطالبات و دغدغه‌های خود شده‌ایم؛ تا امروز جواب درخوری از نامه نگاری‌های خود دریافت نکرده‌ایم اما بدون شک به مطالبه‌گری و رایزنی تا وصول به نتیجه ادامه خواهیم داد.

اخبار مهم روز را بخوانید:

درخواست از دیوان عدالت اداری برای ابطال همسان سازی های ناعادلانه

به گفته وی، دیوان عدالت باید با قدرت به موضوع فرمول‌های همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور ورود کرده و رای به ابطال فیش‌های حقوقی فعلی و فرمول‌ها و اصلاحات انجام شده بدهد.

او تاکید می‌کند: افزایش بیست تا صد هزار تومانی مستمری‌ها، شایسته بازنشستگانی نیست که حداقل بیست سال تمام در کارگاه‌های پر از خطر و با دشورای‌های بسیار کار کرده‌اند و در سال جاری، چهار ماه در انتظار اصلاحات ماندند.

حسینی در عین حال از عملکرد کانون عالی بازنشستگان که به فرمول‌های فعلی رضایت داده‌اند، انتقاد کرد و گفت: در صورتی که کانون‌ها و کانون عالی نتوانند پیگیری مطالبات بازنشستگان باشند و از حق و حقوق قانونی آنها دفاع کنند، بازنشستگان باید خودشان راساً پیگیر خواسته‌های خود باشند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “افزایش حقوق بازنشستگان و اعتراض به یک بی عدالتی فاحش

  1. مهدی گفته:

    آخه آقایون مسئولین هیچ اعتقادی به همسان سازی بازنشسته هاندارن وفقط فکرخودشان ومشکلاتشانند

  2. سهند گفته:

    کانون بازنشسته!!! ، انجا کانون جیره خواران مفتخوره نونیکه انها به خانواده خود میدن جلوی سگ بریزن تف میکنه کسانیکه منافع میلیونها نفر را فدای منافع خود کنن از سگ نجسترند، دولت اشرافی هم قاضیه هم طرف دعوا هم تصمیم گیرنده!!! یعده جیره خوار هم (بنام کانون) برای خود درست کرده تا جنایت انها را تایید کنن

  3. اصغر گفته:

    سلام دراین زمانه شخص باید خودش رابکشد. تا به مشکل اش رسیدگی کنند. ما مرده ای بیش نیستیم. فقط نفس میکشیم

  4. اصغر گفته:

    چرا تبعیض درروز روشن؟ ایا خداناظر بر کارهایتان نیست؟ باور بفرمایید هست. یاشما مسولان که باید درپیشگاه عدل خداوند جواب پس بدهید. بترسید از اه مظلوم.

  5. رضا گفته:

    همسان سازی که دردی را از این قشر جا مانده از قافله تورم دعوا نکرد خوش غیرت ها حداقل عیدی امسال بازنشستگان را متناسب با تورم بدید تا جلوی خانواده ها سر افکتده نشوند حداقل یک پایه حقوق پرداخت کنید بخدا خیلی هم سخت نیست دل مردم را شاد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز