افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با گرانی نیست/ اعتراض به متناسب سازی غیردقیق

لست سکند

بازنشستگان تامین اجتماعی در نامه ای 8 بندی به رئیس کانون عالی بازنشستگان بر پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با هزینه های معیتشت تاکید کرده و مسئولیت ‌عدم پیگیری و بازخورد مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی را  به عهده رئیس کانون عالی بازنشستگان دانستند.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد بازنشستگان تامین اجتماعی در موضوع متناسب سازی حقوق انتقادات بیشتری از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری داشته باشند چرا که تقریبا هر روزی نیست که موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مورد انتقاد این اقشار قرار نگیرد و به آنچه متناسب سازی غیر دقیق می نامند، اعتراض نکنند.

در آخرین اقدام نیز بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام به نامه نگاری با رئیس کانون عالی بازنشستگان کرده و خواستار پیگیری مطالبات خود توسط کانون عالی به شکلی جدی تر شده اند. در بند آخر این نامه بازنشستگان مسئولیت عدم پیگری مطالبات خود را متوجه شخص رئیس کانون عالی کرده اند و این طور به نظر می رسد که در صورت بی توجهی به مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی علاوه بر مسئولان وزارت رفاه ، رئیس کانون عالی بازنشستگان نیز از این پس در نوک انتقادات این اقشار قرار خواهد داشت.

در نامه بازنشستگان به علی اصغر بیات رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی آمده است: با توجه به مسئولیتی که دارید انتظار می‌رود موارد ذیل را پیگیری و ما را از نتیجه آن مطلع بفرمایید:

۱- با توجه به شروع جلسات شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق کارگران، ما بازنشستگان تامین اجتماعی از جنابعالی درخواست داریم هر چه سریعتر ترتیبی اتخاذ فرمایید تا نظر بازنشستگان هم تامین گردد. ضمنا یادآور می‌شود که بازنشستگان در شورای عالی کار هیچ نماینده‌ای ندارند و بالطبع نمی‌توانند جهت احقاق حق خود کاری صورت دهند.

راز آسمان پایتخت

۲- از آنجایی که سازمان تامین اجتماعی مطابق ماده ۹۶ قانون موظف به افزایش و ترمیم عقب‌ماندگی حقوق بازنشستگان برابر با نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی می‌باشد، لذا خواهشمند است در این زمینه اقدام عاجل صورت پذیرد.

۳- مستدعی است پیگیری جدی در خصوص اجرای دقیق متناسب‌سازی از سوی سازمان تامین اجتماعی مطابق بند «ب» ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی انجام پذیرد.

۴- از آنجا که سازمان تامین اجتماعی طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی مسئول تامین درمان کامل بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری به طور مستقیم می‌باشد، خواهشمند است این موضوع هم به جد مدنظر قرار گیرد و اجرایی شود.

۵- خواهشمند است پیگیری در خصوص دریافت مزایای شغلی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی متناسب با شاغلین هم در دستور کار قرار گیرد.

اخبار مهم روز را بخوانید:

۶- نسبت به رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار سازمان تامین اجتماعی و غیر همکار اقدام لازم و عاجل صورت پذیرد.

۷- همانطور که مطلع هستید سازمان تامین اجتماعی مسئول اجرای وظایف حمایتی و دولتی از گروه‌های حمایتی نمی‌باشد و باید هزینه‌های حمایتی از گروه‌های حمایتی را از دولت اخذ نماید و نباید از دسترنج بازنشستگان و شاغلان بیمه‌پرداز اجباری برای گروه‌های حمایتی هزینه گردد. لذا خواهشمند است از این گونه اهمال کاری‌ها جلوگیری شود.

۸- تقاضا دارد تلاش در خصوص اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی و ارکان سازمان بر اساس اصل سه‌جانبه‌گرایی در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این نامه یادآوری شده است که مسئولیت ‌عدم پیگیری و بازخورد مشکلات معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی برعهده رئیس کانون عالی بازنشستگان است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم مرتبط با بازنشستگان، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز