بودجه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1400 زیر سوال رفت

لست سکند

یک مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی با ترسیم افق نگران کننده پیش روی منابع این سازمان اظهار کرد: طرح افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  هزینه های مستمری را  تا ۱۸ هزار میلیارد تومان در ماه افزایش داده و مشخص نیست بودجه این طرح از کجا باید تامین شود؟

به گزارش کاماپرس، گویا قرار نیست آب خوش از گلوی اقشار مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی پائین برود چرا که هنوز زمان چندانی از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نگذشته که درباره منابع و بودجه این افزایش حقوق اما و اگرهای نگران کننده ای به گوش می رسد.

این اظهارات نگران‌کننده را افراد بی‌اطلاع و غریبه با سازمان انجام نداده‌اند بلکه یک مقام مسئول ارشد که پیش از این مسئولیت سرپرستی سازمان تامین اجتماعی را به عهده داشته، بیان کرده است.

سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی محمدحسن زدا اظهارات قابل تاملی درباره وضعیت بحرانی سازمان داشته و در بخشی از این اظهارات گفته است: اخیرا  تحت عنوان متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از جیب سازمان(تامین اجتماعی) طرحی را اجرا کردند که هزینه های مستمری را به یکباره تا ۱۸ هزار میلیارد تومان در ماه افزایش داد و باید بپرسیم که تامین اعتبار از کجا خواهد بود؟

چوب حراج به فروختنی های سازمان!

راز آسمان پایتخت

زدا در ادامه افزوده است: با جمعیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری بازنشستگان روبه رو هستیم و باید قانعشان کنیم که از نظر تامین منابع نگران نباشند. منبع مالی پایداری پیش بینی نشده  و دو ماه دیگر هم که دولت جدید برسرکار می آید باید منتظر بحران بزرگی باشد، مگر آنکه به صراحت اعلام کنند نقدینگی اش فراهم است.

این مقام مسئول سابق سازمان تامین اجتماعی که گفتگوی مفصلی با ایسنا داشته در ادامه بیان کرده است: سقف دریافت وام هم در دوسال گذشته پرشده و امکان دریافت وام هم نیست. هرچه امکان فروش داشته را هم فروخته اند. اگر فقط هزینه های لازم و ضروری مستمری، درمان و پرسنلی را بخواهیم بپردازیم که با احتساب متناسب سازی به ۲۵ هزار میلیارد تومان می رسد با توجه به اینکه سقف درآمدهای سازمان ۱۳ هزار میلیارد در ماه است، هرماه حدود ۱۰ هزار میلیارد کسری بودجه و زیان انباشته خواهیم داشت. این خطر بزرگی است که سازمان و جامعه را تهدید می کند و جای نگرانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه اینها را برای رئیس جمهور آینده می گویم، وی باید برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی برنامه داشته باشد گفت: دولت آینده باید خط اعتباری از بودجه دولت را تنظیم کند و برای تامین اجتماعی بگذارد تا امور جاری را بگذرانند.

اخبار و گزارش های مهم را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز