پرداخت سود سهام عدالت به تاخیر افتاد

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نیمی از سود سهام عدالت سال 98 شرکت های حاضر در سبد این سهام در اواخر سال 99 به حساب مالکان سهام‌عدالت واریز شده و قرار بود 50 درصد دوم از این سود نیز بعد از عید 1400 به حساب سهامداران واریز شود اما وزیر اقتصاد موعد جدیدی برای پرداخت سود اعلام کرده‌ است.

به گزارش کاماپرس ، اگر در انتظار واریز 50 درصد دوم سود سهام عدالت سال 98 بودید، فرهاد دژپسند موعد جدیدی برای واریز این سود اعلام کرده است.  به گفته وی مرحله دوم سود سهام عدالت قبل از عید قربان پرداخت می شود. با توجه به این که تا عید قربان بیش از 45 روز دیگر باقیست به نظر نمی رسد شاهد پرداخت این سود در روزهای آتی و حتی یکی دو هفته آینده باشیم.

یک احتمال جدید در مورد سود سهام عدالت

یک مقام آگاه در این باره گفت: با توجه به پراکنده بودن و پرشمار بودن مشمولان سهام عدالت، باید همه سودها واصل شود و به صورت همزمان به حساب دارندگان سهام واریز شود اما چون تاکنون از 50 درصد دوم سود سهام عدالت فقط 30 درصد وصول شده ، احتمالا این 30 درصد به حساب سهامداران واریز می شود و 20 درصد سود سهام‌عدالت در شرکت ها باقی می ماند.

بد نیست بدانید وزیر اقتصاد درباره دلایل تاخیر پرداخت ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت می گوید: موضوع این است که ما نمی‌خواهیم بر شرکت‌های سرمایه‌پذیر فشار وارد آوریم از سوی دیگر به دنبال آن هستیم که سریع‌تر این سود را به دست سهامداران برسانیم بنابراین به دلیل اینکه نمی‌خواهیم فشاری به شرکت‌ها وارد بیاوریم، تند پیش نمی‌رویم اما تا قبل از عید قربان مرحله دوم سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

راز آسمان پایتخت

شایان ذکر است بر اساس تازه ترین ارزیابی ها ارزش سهام عدالت ۵۳۲هزار تومانی به هفت میلیون و۲۳۰هزار و ۲۵ ۷ تومان رسید. به این ترتیب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت برای فروش حدود چهار میلیون و ۳۳۸هزار و ۱۵۴تومان است.

اخبار و گزارش های مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز