اطلس سایپا 20 درصد گران تر از کوئیک فروخته می شود؟

با اینکه گمانه زنی های مختلفی درباره قیمت خودرو اطلس مطرح شده است، اما هنوز قیمت قطعی این خودرو جدید سایپا مشخص نیست.

به گزارش کاماپرس، اطلس خودرو جدید سایپا قرار است به زودی رونمایی شود. این خودرو از روی پلتفرم تیبا، ساینا و کوییک ساخته می شود و این طور که شنیده می شود، این خودرو شباهتهای زیادی به تیبا و کوییک دارد.

مثلا درهای خودرو شبیه درهای کوییک هستند، اما کاپوت، سپر و به طور کلی طراحی جلو وعقب خودرو تغییر کرده است. فضای داخلی خودرو هم خیلی شبیه فضای داخلی تیبا است ولی داشبورد و رودری ها برای این خودرو باز طراحی شده‌اند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

همین شباهتهای ظاهری اطلس به تیبا و کوییک باعث شده بعضی از کارشناسان قیمت نهایی این محصول جدید سایپا را کمی بیشتر از کوییک و تیبا تخمین بزنند.

راز آسمان پایتخت

اطلس با چه قیمتی به بازار عرضه می شود؟

استراتژی و بنای شرکت سایپا از ابتدا تا به حال تولید خودرو های ارزان قیمت و کوچک بوده است. البته این روند با تولید خودرو شاهین، در سال‌های اخیر دچار تغییراتی شده است.

با توجه به اینکه این خودرو در رده خودروهای کوچک قرار می گیرد، کارشناسان پیش بینی می کنند، قیمت آن نزدیک همین خانواده باشد. خودرو تیبا که جایگزین اصلی پراید معرفی شد، از پراید گرانتر بود و ساینا نیز از تیبا گران تر شد.

پس از آن ها خودرو کوییک معرفی شد که از دو خودرو قبل گرانتر شد. گفته می شود، خودرو اطلس هم از همین استراتژی پیروی می کند. به گزارش بیت ران، خودرو اطلس حداقل ۲۰ درصد از کوییک گرانتر است.

برای به تولید انبوه رسیدن چنین خودرویی به طور تقریبی 500 تا 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است. که با توجه به تیراژی که این خودرو قرار است تولید شود می‌توان قیمتی بیش از کوییک برای آن متصور شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم صنعت خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز