اطلس سایپا با تلفن همراه کنترل می‌شود ؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اطلس سایپا اولین خودروی دارای قابلیت اتصال هوشمند در ایران است و می توان برخی ویژگی‌های خودرو را به وسیله تلفن همراه کنترل کرد.

به گزارش کاماپرس، بعد از اینکه مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد، اطلس جدیدترین محصول این شرکت به زودی به بازار کشور راه پیدا می کند، حالا خیلی ها کنجکاو هستند تا درباره این خودرو بیشتر بدانند. براساس اطلاعاتی که منتشر شده این خودرو یک هاچ بک کراس و یا کراس اوور بر اساس پلتفرم X۲۰۰ و نسخه ارتقا یافته و فیس لیفت کوییک است.

گفته می‌شود، اطلس اولین خودروی کانکتد کار (فناوری خودرو‌های قابل اتصال) ملی است و قرار است از همان ابتدا با چنین ویژگی وارد بازار شود. قابلیت اتصال هوشمند در سایپا اطلس باعث می‌شود تا مالکان بتوانند برخی ویژگی‌های خودرویشان را به وسیله تلفن همراه کنترل کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

مشخصات فنی سایپا اطلس چگونه است؟

راز آسمان پایتخت

سایپا اطلس پیشرانه ۱۴۹۷ سی سی تنفس طبیعی دارد و در ساختار این پیشرانه ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ دیده می‌شود. این پیشرانه ، نسخه جدید و ارتقا یافته پیشرانه کوییک، ساینا و تیبا است . استاندارد آلایندگی این پیشرانه که روی سایپا اطلس S نصب می‌شود، از نوع یورو ۵ بوده و تطبیق لازم را با استاندارد‌های جاری کشور دارد.

همچنین گفته می‌شود، در نسخه‌های کامل‌تر و قوی‌تر سایپا اطلس از پیشرانه‌هایی با قدرت ۱۰۵ تا ۱۱۷ اسب بخار استفاده خواهد شد و ساختار ۱۶ سوپاپ هم به پیشرانه این خودرو اضافه می‌شود.

اطلس چه امکاناتی دارد؟

ممکن است مثل عرضه شاهین، سایپا در گام اول نمونه فول دنده‌ای اطلس را تولید کند و سپس نسخه‌های ساده‌تر و یا اتوماتیک را به بازار بفرستد. برخی منابع آگاه می‌گویند که امکانات سایپا اطلس در نسخه فول دنده‌ای عبارت است از: دو کیسه هوا ،SRS فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، اتصال هوشمند خودرو، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، محدود کننده سرعت دوربین، سنسور پارک عقب، سنسور نور، رینگ آلومینیومی و….

اطلس با چه قیمتی عرضه می شود؟

قیمت دقیق و قطعی این خودرو هنوز مشخص نیست،‌ اما کارشناسان پیش بینی‌ می کنند، قیمت سایپا اطلس در نسخه پایه تا ۱۵ درصد فراتر از کوییک S باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز