استفاده از هوش مصنوعی در بزرگترین شبکه ریلی جهان

استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت شبکه‌های ریلی می‌تواند خطاها را با دقت بسیار بالا پیش‌بینی کند و قبل از بروز حوادث احتمال وقوع آن‌ها را هشدار دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، در حال حاضر کشور چین استفاده از هوش مصنوعی برای راه‌اندازی و تعمیر و نگهداری شبکه ریلی‌اش را به طور کامل آغاز کرده است. شبکه ریلی 45000 کیلومتری چین بزرگ‌ترین شبکه ریلی جهان محسوب می‌شود و کنترل آن از شهر پکن و توسط هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

به گفته کارشناسان این پروژه، هوش مصنوعی دقت بسیار بالایی در حدود 89 درصد دارد و تاکنون دستاوردهای متعددی داشته است. سیستم هوش مصنوعی حجم زیادی از داده‌های لحظه‌ای را در سرتاسر چین پردازش می‌کند و می‌تواند موقعیت‌های غیرعادی که نیاز به بازرسی یا تعمیر دارند را ظرف 40 دقیقه به تیم‌های تعمیر و نگهداری اطلاع دهد. این اطلاع‌رسانی، به تیم‌های تعمیر و نگهداری کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بازرسی‌ها را انجام و از بروز حوادث پیشگیری کنند.

بهتر است بدانید قطارهای تندرو چین سریع‌ترین قطارهای جهان هستند. این قطارها در حال حاضر با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است سال آینده این سرعت به 400 کیلومتر بر ساعت افزایش بیابد.

راز آسمان پایتخت

دولیت چین در نظر دارد شبکه ریلی تندرو را همچنان گسترش بدهد تا زمانی که همه شهرهای با جمعیت بیشتر از 500 هزار نفر به آن متصل شوند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز