ارزش خالص 10 باشگاه برتر فوتبال در سال 2024

لست سکند

فوتبال ورزشی است که در آن شور و اشتیاق با تجارت در هم آمیخته و پیشبرد مثبت این دو به عوامل زیادی از جمله مدیریت مالی استراتژیک بستگی دارد. در  سال جدید میلادی فوربس لیستی از با ارزش‌ترین باشگاهای فوتبال جهان را منتشر کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

۱. رئال مادرید

در صدر جدول، رئال مادرید با ارزشی معادل ۶.۰۷ میلیارد دلار خودنمایی می‌کند که نشان دهنده توان مالی بی‌نظیر این باشگاه است. علی‌رغم تغییرات ۱۹ درصدی ارزش یک ساله، رئال مادرید درآمد قابل توجه ۸۰۷ میلیون دلاری را به نمایش می‌گذارد و درآمد عملیاتی ۳۸ میلیون دلاری نیز نمی‌تواند از جایگاه آن به‌عنوان قهرمان ارزش مالی فوتبال جهان بکاهد.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

۲. منچستر یونایتد

منچستر یونایتد با ارزش ۶ میلیارد دلار در جایگاه نایب قهرمانی لیست، رقابت تنگاتنگی با رئال مادرید دارد. شیاطین سرخ از تغییر ارزش قابل توجه ۳۰ درصدی طی یک سال بهره‌مند شده‌اند که این مساله نشان‌دهنده تسلط مالی آنها است. درآمد کل ۷۷۹ میلیون دلاری و درآمد عملیاتی چشمگیر ۱۰۸ میلیون دلاری از جمله آمار قابل توجه درباره این باشگاه است.

۳. بارسلونا

اف سی بارسلونا با ارزش فعلی ۵.۵۱ میلیارد دلار، یکی از سه تیم برتر این لیست است. قهرمان لالیگا اسپانیا با ۱۰ درصد تغییر ارزش یک ساله‌، درآمد ۷۲۱ میلیون دلاری باشگاه و درآمد عملیاتی ۵۳ میلیون دلاری بر تسلط مالی خود پافشاری می‌ورزد.

 ۴. لیورپول

لیورپول به‌عنوان غول لیگ برتر انگلیس، با ارزش فعلی ۵.۲۹ میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار دارد. این باشگاه دارای ۱۹ درصد تغییر ارزش یک ساله و درآمد خیره کننده ۷۹۳ میلیون دلار و درآمد عملیاتی ۱۲۹ میلیون دلاری بوده و موفقیت در زمین را با قدرت مالی خود ترکیب می‌کند.

۵. منچستر سیتی

منچستر سیتی با ارزش فعلی ۴.۹۹ میلیارد دلار در رده پنجم قرار گرفته و در سال‌های اخیر رشد چشمگیری را نشان داده است. تغییر ارزش قابل توجه ۱۸ درصدی در یک سال و درآمد قابل توجه ۸۲۵ میلیون دلاری، گواهی بر مدیریت استراتژیک مالی این باشگاه هستند.

باشگاه‌های دیگر این لیست و ارزش خالص آن‌ها به شرح زیر هستند:

۶. بایرن مونیخ: ۴.۸۶ میلیارد دلار

۷. پاری سن ژرمن: ۴.۲۱ میلیارد دلار

۸. چلسی: ۳.۱ میلیارد دلار

۹. تاتنهام هاتسپر: ۲.۸ میلیارد دلار

۱۰. آرسنال: ۲.۲۶ میلیارد دلار

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز