هرآنچه باید از دخل و خرج رئال مادرید بدانید

هرآنچه باید از دخل و خرج رئال مادرید بدانید-کاماپرس
تور لحظه آخری-کاماپرس

چند روز قبل Deloitte فهرست پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال دنیا در فصل ۲۰۲۲-۲۳ را منتشر کرد و رئال مادرید با عایدی ۸۳۱.۴ میلیون یورو در صدر قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس، برای نخستین بار از فصل ۱۹-۲۰۱۸ رئال بار دیگر بیشترین درآمد را به دست آورد و جای منچسترسیتی را گرفت.

بررسی المان‌های کسب پول در پردرآمدترین باشگاه فصل قبل، نشان می‌دهد که از درآمد ۸۳۱.۴ میلیونی رئال مادرید، ۱۵۲ میلیون متعلق به حق عضویت طرفداران باشگاه بوده که شامل هزینه اشتراک هواداری، خرید محصولات و بلیت‌های بازی‌های خانگی است. عددی نجومی که باشگاه‌های ایرانی آن را در خواب هم نمی‌بینند.

رئال حدود ۱۳۶ میلیون یورو هم از راه درآمدهای تورنمنت‌ها به دست آورده است. شرکت در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا و همچنین تور تابستانی برای رئال این مقدار درآمد را به همراه داشته است.

۱۸۶ میلیون یورو از مسیر حق پخش در تمامی رقابت‌ها به کهکشانی‌ها پرداخت شده و دست آخر عدد هنگفت ۳۲۹ میلیون یورو هم متعلق به حامیان مالی و اسپانسرها بوده است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

جالب اینجاست که سیتیزن‌ها (منچسترسیتی) با وجود کسب سه‌گانه در فصل گذشته نتوانستند صدرنشینی خود را حفظ کنند و با ۸۲۶ میلیون یورو در جایگاه دوم قرار گرفتند. پاری‌سن‌ژرمن نیز برای نخستین بار در تاریخ خود، به جمع سه تیم برتر این فهرست راه یافت و جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. تیم چهارم یعنی بارسلونا هم با درآمد ۸۰۰.۱ میلیون، تنها ۱.۷ میلیون یورو کمتر از پی‌اس‌جی درآمد داشته است.

این چهار تیم به همراه منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ، لیورپول، تاتنهام، چلسی و آرسنال ۱۰ باشگاه فوتبال پردرآمد طی فصل گذشته را تشکیل می‌دهند که همین موضوع نشان‌دهنده ارزش برندینگ است و به نظر می‌رسد کسب نتیجه در زمین مسابقه در اولویت‌های بعدی درآمدی قرار می‌گیرد.

به نقل از دنیای اقتصاد، این‌گونه است که رئال با برند معتبر خودش حتی در فصلی که تنها جام حذفی اسپانیا را بالای سر برده، به پردرآمدترین باشگاه جهان تبدیل می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز