ارزان ترین راه دریافت ویزای شنگن

ویزای شنگن - کاماپرس

گشت و گذار در میان تنوع فرهنگی غنی و مناظر زیبای اروپا رؤیای بسیاری از مسافران در سراسر جهان است؛ با این‌حال، دریافت ویزای شنگن اغلب می‌تواند مانند پیمایش در یک پیچ‌وخم باشد. ویزای شنگن به گردشگران این امکان را می‌دهد که به‌راحتی به کشورهای اروپایی سفرکرده و یک خاطره فراموش‌نشدنی را برای خود ثبت کنند. البته دریافت ویزای شنگن مشکلات خاص خود را نیز دارد.

کاماپرس در این گزارش، ارزان‌ترین راه برای اخذ ویزای شنگن را معرفی ‌کرده است.

انتخاب سفارت مناسب برای ویزای شنگن

هنگام درخواست ویزای شنگن، انتخاب سفارت یا کنسولگری مناسب نقش مهمی دارد. درحالی‌که هزینه‌های ویزا در تمام کشورهای عضو شنگن یکسان بوده، اما احتمال رد شدن درخواست در برخی از سفارتخانه‌ها مانند ایسلند، فنلاند، لیتوانی، استونی و لتونی کمتر است و به همین دلیل انتخاب آسان‌تری برای دریافت ویزای شنگن به حساب می‌­آیند. با انتخاب سفارتخانه‌هایی با نرخ تأیید بالاتر، مسافران می‌توانند شانس خود را برای درخواست ویزا افزایش دهند.

ویزای شنگن - کاماپرس

به حداقل رساندن هزینه­‌های جانبی

علاوه بر هزینه درخواست ویزا، مسافران باید هزینه‌های جانبی مانند رزرو پرواز، اقامت و ترجمه مدارک را در نظر بگیرند. این هزینه‌های اضافی می‌تواند به طور قابل‌توجهی بر هزینه کلی اخذ ویزای شنگن تأثیر بگذارد. برای به‌حداقل‌رساندن هزینه‌های جانبی، مسافران باید گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه برای حمل‌ونقل و اقامت را بررسی کنند. انتخاب مقاصدی با هزینه‌های کمتر زندگی مانند لتونی، لیتوانی، یونان، لهستان و پرتغال می‌تواند به کاهش هزینه‌های سفر کمک کند.

راز آسمان پایتخت

ملاحظات قیمت

هزینه درخواست ویزا: هزینه درخواست ویزای شنگن برای بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال ۸۰ دلار، برای کودکان شش تا ۱۲ سال ۴۰ دلار و برای کودکان زیر شش سال رایگان است.

رزرو پرواز:  قیمت پروازها به مقاصد اروپایی بسته به عواملی مانند زمان رزرو، خط‌هوایی و شهر مبدأ متفاوت است. به طور متوسط، پروازهای رفت‌وبرگشت از ایالات متحده به اروپا از ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار متغیر است و خطوط هوایی ارزان‌قیمت، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه می‌دهند.

اسکان:  هزینه‌های اقامت در اروپا بر اساس عواملی مانند مکان، فصل و امکانات، متفاوت است. مسافران می‌توانند اقامتگاه‌های هاستل را از ۲۰ دلار در هر شب پیدا کنند؛ درحالی‌که نرخ اقامت در هتل‌های متوسط معمولاً بین ۸۰ تا ۱۵۰ دلار در هر شب متغیر است. از طرف دیگر، پلتفرم‌هایی مانند Airbnb طیف وسیعی از گزینه‌های اقامتی را متناسب با بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

ترجمه اسناد:  هزینه ترجمه مدارک برای درخواست‌های ویزا می‌تواند بسته به تعداد مدارک و نوع زبان متفاوت باشد. به طور متوسط، هزینه خدمات ترجمه اسناد برای هر صفحه بین ۲۰ تا ۵۰ دلار است.

ویزای شینگن - کاماپرس

نکاتی برای دریافت آسان ویزای شنگن

برای بالا بردن میزان موافقت با درخواست ویزای شنگن، مسافران باید نکات زیر را رعایت کنند:

مدارک کامل:  گردشگران باید اطمینان حاصل کنند که تمام اسناد موردنیاز از جمله صورت‌های مالی، برنامه‌های سفر و رزرو اقامتگاهشان، کامل و دقیق باشد.

انتخاب درست سفارت:  مسافران باید درخواست ویزای خود را به سفارت یا کنسولگری کشوری که قرار است بیشتر وقت خود را در آن کشور بگذرانند، ارسال کنند.

برنامه‌ریزی از قبل:  گردشگران باید قرار ملاقات ویزای خود را از قبل برنامه‌ریزی کنند تا برای ارائه هر گونه مدارک اضافی که ممکن است در طول مصاحبه درخواست شود، آماده باشند.

ثبات مالی: مسافران باید شواهدی مبنی بر داشتن بودجه کافی برای پوشش هزینه سفر در طول اقامت در منطقه شنگن ارائه دهند.

ویزای شنگن - کاماپرس

با ویزای شنگن به کدام کشورها می­‌توان مسافرت کرد؟

با ویزای شنگن می‌­توان بدون نیاز به ویزای جدید یا بررسی گذرنامه اضافی به ۲۶ کشور اروپایی منطقه شنگن شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن‌اشتاین سفر کرد.

دریافت آسان ویزای شنگن با «ققنوس»

آژانس هواپیمایی ققنوس با بیش از 40 سال سابقه در طراحی و مدیریت انواع تورهای جهان‌گردی و ایران‌گردی، انواع تورها را با شرایط و قیمت‌های متنوع عرضه می‌کند. گردشگران برای دریافت ویزای شنگن و همچنین اطلاع بیشتر از تورهای آژانس هواپیمایی ققنوس می‌توانند به شعبه حضوری این آژانس واقع در تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه، طبقه 6، واحد 6 مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن‌­های 22644607 – 021، 91009000 – 021 و 24525 – 021 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ققنوس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز