ارزان ترین خودروهای داخلی در خردادماه ۹۹

لست سکند

آخرین مشاهدات و بررسی ها در بازار خودرو حکایت از آن دارد که ارزان ترین خودروهای بازار کشور از محصولات شرکت سایپا به شمار می روند و کمترین قیمت بازار در اختیار پراید 70 میلیونی است.

به گزارش کاماپرس، وضعیت این روزهای بازار خودرو را می توان نوعی رکود تورمی نامید چرا که با وجود به حداقل رسیدن معاملات، قیمت بازار آزادخودرو تناسبی با کیفیت خودروها و همچنین قیمت کارخانه آنها ندارد.

از سوی دیگر طرح های پیش فروش و فروش فوق العاده خودروسازان و جدی شدن مبارزه با احتکار خودرو اندکی از تب و تاب گرانی خودرو کاسته و متقاضیان در انتظار روزهای آینده و برگزاری قرعه کشی خودروسازان هستند.

کف بازارخودرو در اختیار پراید 70 میلیونی

بررسی ها و مشاهدات خبرنگار کاماپرس حکایت از آن دارد که ارزان ترین‌خودرو بازار کشور در حال حاضر پراید 131 سایپا است که قیمت خودرو صفر کیلومتر در بازار 70 میلیون تومان است . البته برخی فروشندگان قیمت های بالاتر را برای این‌خودرو پیشنهاد می کنند اما به نظر می رسد معامله قطعی صورت گرفته در بازار همان 70 میلیون تومان باشد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

قیمت 70 میلیونی پراید 131 در بازار در واقع بی توجهی کامل بازار به قیمت مصوب کارخانه ای زیر 40 میلیونی پراید و ممنوعیت فروش‌خودرو صفر بالاتر از 10 درصد قیمت کارخانه ، را نشان می دهد و از ابتدا هم قابل پیش بینی بود که نظارت بر ممنوعیت فروش خودروی صفر 10 درصد بالاتر از قیمت مصوب کارخانه ای ، کار ساده و امکان پذیری نباشد.

بعد از پراید 131 ارزان ترین خودرو در بازار تیبا صندوق دار یکی دیگر از محصولات شرکت سایپا است. مدل 98 این‌خودرو در بازار حدود 76 میلیون تا 80 میلیون بسته به سلامت بدنه و فنی‌خودرو قیمت گذاری می شود.

بعد از این دو‌ خودرو تیبا 2 و ساینا نیز ارزان ترین خودروهای بازار ایران به شمار می روند اما قیمت این دو خودرو با تیبا صندوق دار سایپا از اختلاف حداقل 10 تا 15 میلیونی برخودار است.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “ارزان ترین خودروهای داخلی در خردادماه ۹۹

  1. بهرام گفته:

    درحال حاضر اختلاف قیمت خودروهای ارزان قیمت محصولات ایرانی بازار با کارخانه بین ۳۵. الی ۴۰میلیون تون است.اگه ارزانتر سراغ داشتید اطلاع رسانی کنید.و با این تفاصیل بیشتر هم خواهدشد.

  2. همایون نوری پناه گفته:

    باسلام وعرض خسته نباشید خدمت روزنامه نگاران محترم.ایران درمنطقه دشت مغان وبخش وسیعی از اطراف لاهیجان وجنوب ایران،قابلیت بالای کشاورزی صنعتی دارد.ایران خمیردندان هایی تولید می کند که طبق آزمایشات دقیق دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم رده بهترین برندها چون سنسوداین وکرست است.قیمت خمیردندان نسیم پنج هزار تومان است که شاخصه های حداقلی یک محصول عالی رادارد.ایران دربازارلوازم بهداشتی یک پنجم قیمت جهان کار می کند،به سمت کشاورزی صنعتی وصنایع بهداشتی برویم که دست بالا را درآن ها داریم،نه صنعتی که حتی مالزی،ده قدم از ما جلوتر است.ماهیچ خودرویی نساخته ایم که با کیفیت تراز پروتون جن دو باشدچه برسدبه تویوتا میتسوبیشی و…سلامت وبه دوراز کرونا باشید.

  3. همایون نوری پناه گفته:

    باسلام مجدد.کشوری به غایت پیشرفته تراز مااز لحاظ تکنولوژی به نام انگلستان،نوددرصد خودروسازی خودرابه هندوستان منتقل کرده است زیرا اصلا وابدا در بازار اروپا توانایی ساختن کاری باکیفیت تر از آلمان وفرانسه وسوئدورومانی را ندارد،برای همین با حدودصدوسی سال سابقه خودروسازی ،میدان را به رومانی تازه کار اما بلدکار وخبره واگذار کرد وروی صنایع دارویی وساخت هواپیمای مسافربری وتوریسم وبانکداری متمرکز شد،ما از زمان مرحوم هویدا،تمام راه ها را رفته ایم وهمیشه به بن بست خورده ایم،اینکه کشور نوپای مالزی،برند پروتون را دارد که یک تنه حریف تمام خودروسازان ماست موید این مطلب است که ما در این بازار ،کاملا شکست خورده هستیم ودر این جنگ خروس وحشتناک ،خروس رقیب ،سینه خروس ما را دریده است،وقتی در تولیدچای ،میوه های هسته دار،خربزه ،هندوانه،عطر،ادوکلن،خمیردندان،لوازم التحریر،خمیرریش ،توانایی جهانی داریم چرا خودرا معطل کرده ایم؟شایدکسی باور نکنداما من صورتم را بافوم ریش کاسپین وتیغ بیک وافترشیو آردن ،اصلاح کردم،قیمت خرید کل این محصولات چهل هزارتومان،سال قبلش ،صورتم را با فوم ریش اولد اسپایس ،تیغ اصلاح فیوژن وافترشیونیوآ اصلاح می کردم،قیمت تمام شده برای بنده ،نیم میلیون تومان!!!هر دو بسته یک میزان عمر کردند ویک جواب را روی پوست من دادند،یعنی ما در تولید محصولات آرایشی بهداشتی اگر نگویم حرف اول ودوم جهان،بی اغراق،حرف سوم جهان را می زنیم ،بی جهت خود را معطل صنعتی کرده ایم که در آن هیچ نوع مزیت اقتصادی نداریم،با کمی تغییرات که سخت است. اما شدنی است ،سایپا وایران خودرو را تبدیل به صنایع بهداشتی آرایشی کنید.برای اینکه از هیچ تحریمی آسیب نبینیم ،کرمان موتور را با مونتاژ بهترین برندهای چینی ونه زور زدن برای طراحی وتولید،باز نگاه داریم،چرا روی صنعتی که اصلا در آن تخصص نداریم نسبت به روز دنیا ،این همه هزینه می کنیم،کرمان موتور را تا بن کارخانه می شناسم،انقدر دقیق که مرحوم لویی پاستور،باکتری وویروس را می شناخت.برای طبقه کارمند وکارگر ایرانی ،توانایی مونتاژ خودروی چینی با کیفیت بالا در حدود قیمت چهل میلیون تومان را دارد،برای طبقه جراح اعصاب وقلب هم توانایی مونتاژ خودروی روسی در حدود قیمت دویست میلیون تومان را دارد.می دانم اسم روسیه در خودروسازی به واسطه نسحه غلط مشارکتی که پنجاه سال پیش بیرون داده بود،بسیار بد در رفته بود اما همه ما ،یک بار در عمر،سوار تاکسی ون روسی در تهران ومشهدواردبیل شده اند،کیفیت تاکسی ون های روسی تنه به تنه بهترین برندهای مالزی می زند وکاملا محکم وراحت وبزرگ وجادار است ،بنده در سفر هزار کیلومتری خودروی ون روسی را تست کردم،شاهکاربود ومنهای ظاهر زشتش ،درونش اصلا با ون تویوتا مونمی زد،آن را هم تست کرده ام،ما در اکنون ایران،لنگ زیبایی وزشتی نیستیم ودر اکنون ایران،زیبایی وزشتی خودرو چندان مهم نیست،صنایع روسیه کلا معروف به خوب طراحی کردن ولی بسیار زشت طراحی کردن هستند،نمونه اش ،جنگنده بسیار قدرتمندی چون سوخو بیست و پنج است که ناتو به آن لقب فراگ فوت،پای قورباغه داده است اما بسیار کارآمد وتوانااست،امیدوارم به دوراز کرونا باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز