ارزان ترین خودروها 10 تا 15 میلیون گران تر شدند

قیمت گذاری ۱۸ مدل خودرو داخلی باعث افزایش قیمت ارزان ترین خودروها شد. تا جایی که بعضی از این خودروها ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان گران تر شدند.

به گزارش کاماپرس، فرمول جدید قیمت گذاری خودرو باعث شد بازار خودرو در روزهای آخر هفته گذشته تغییر فاز بدهد و بیشتر خودروها با افزایش قیمت روبرو شوند.

رصد بازار خودرو نشان می دهد قیمتها در آگهی های منتشر شده در فضای مجازی با رشد قابل توجهی همراه است و بیشتر خودروها نسبت به دو سه روز قبل قیمتهای صعودی داشته اند و حتی ارزان‌ترین خودروها در بازار که به زیر ۱۰۰ میلیون رسیده بودند دوباره به بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان رسیدند.

بازار دوباره آرام می شود؟

با این حال فعالان بازار خودرو معتقدند اعلام خبر شورای رقابت مبنی بر تغییر قیمت تعدادی از خودروها التهابی را در بازار به وجود آورده است، اما چون مشتری در بازار وجود ندارد این افزایش قیمت ها در روزهای آینده روند نزولی پیدا می کند.

آریاک سفر

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

نعمت الله کاشانی نسب نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر به تدریج بازار خودرو از دلالان تخلیه شده بود می گوید:«متاسفانه فاصله قیمت خودرو تا بازار فقط به جیب دلالان می‌رود و نه خودروساز از این افزایش قیمت منتفی می‌شود و نه مصرف کننده.

اما در ماه‌های اخیر به دلیل ثبات قیمت ارز از یک سو و عدم جذابیت سرمایه‌گذاری بر بازار خودرو از سوی دیگر دلالان از این بازار کوچ کرده بودند و قیمت‌ها به شکلی روندی کاهشی را تجربه می‌کردند. روند کاهشی قیمت خودرو کند بود، خریداران انتظار داشتند به تدریج این روند سرعت بگیرد به همین دلیل خریدار چندانی در بازار نبود و در دو هفته اخیر ما با افزایش شمار فروشندگان و کاهش شدید تعداد خریداران مواجه بودیم.»

پراید دوباره گران شد

کاشانی نسب در ادامه می گوید:« در همین دوره زمانی می‌بینیم که پیش‌فروش‌های کارخانه‌های خودرو سازی با استقبال مردم روبرو می‌شوند و همین نکته نشان از آن دارد که مردم از قیمت‌ها در بازار خودرو راضی نیستند. حالا اما با اعلام شورای رقابت مبنی بر تغییر مکانیزم قیمت‌گذاری ۱۸ مدل خودرو شرایط حاکم بر بازار تغییر کرد و به وضوح از روز چهارشنبه با کاهش شمار خریداران و افزایش قیمت‌های پیشنهادی روبرو شدیم.»

او درباره وضعیت قیمت خودرو در بازار به خبر آنلاین می گوید:«پیش از این قیمت برخی از مدل‌های پراید که ارزان قیمت‌ترین خودروی تولید داخلی تا ۹۶ میلیون تومان کاهش یافته بود اما در شرایط کنونی و ارزان‌ترین خودروها در بازار به بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان بازگشته‌اند. در شرایط فعلی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به قیمت های پیشنهادی برای فروش خودرو افزوده شده است و به نظر می‌رسد این اتفاق رکود حاکم بر بازار را بیش از پیش تشدید کند.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاهها و فروشندگان خودرو تهران
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز