احتمال سقوط قیمت سکه به کانال 9 میلیون جدی شد

لست سکند

با از کاهش قیمت اونس جهانی طلا به زیر 1800 دلار و ریزش قیمت دلار به کانال 24 هزار تومان، احتمال سقوط قیمت سکه امامی به زیر 10 میلیون و 500 هزار تومان و سکه طرح قدیم به کانال 9 میلیون قوت گرفته است.

به گزارش کاماپرس، معامله گران انواع سکه امروز با احتمال کاهش مسکوکات گرانبها مواجه هستند و این کاهش شاید منتهی به از دست رفتن کانال 10 میلیونی برای سکه شود.

تحولات بازار جهانی طلا از یک سو و روند کاهشی نرخ دلار در بازار داخلی از سوی دیگر قیمت سکه را تحت فشار قرار داده است. این شرایط می تواند موجب ریزش سکه امامی به کف کانال 10 میلیون شود و سکه طرح قدیم را به کانال 9 میلیونی سوق دهد. نیم سکه و ربع سکه نیز طی هفته گذشته با کاهش قیمت قابل توجهی مواجه شده اند و این هفته هم احتمال سقوط آنها به کانال های پائین تر جدی شده است.

نگاه سکه بازان به مقاومت قیمت دلار در کانال 24 هزار تومانی

روزنامه دنیای اقتصاد در این باره نوشته است؛ سقوط سکه به کانال ۱۰ میلیونی موجب شد که کمترین قیمت این فلز گرانبها از اواخر تابستان رقم بخورد. روز پنج‌شنبه، فلز گرانبهای داخلی ۱۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید.

راز آسمان پایتخت

دو عامل فشار به شکل همزمان، سکه امامی را به کانال ۱۰ میلیون تومانی بردند: اولی ریزش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی که زمینه‌ساز کاهش انتظارات افزایشی سکه‌بازان برای اونس طلای جهانی شد و دومی، کاهش کانالی دلار که فروشندگان بازار سکه را فعال‌تر کرد. روز پنج‌شنبه دلار ۳۰۰ تومان افت کرد و به بهای ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

برخی از تحلیلگران فنی معتقد بودند که دلار با از دست دادن مرز ۲۵ هزار تومانی، ظرفیت افت تا کانال ۲۳ هزار تومانی را دارد. این مساله می‌تواند در انتظارات کاهشی سکه‌بازان اثر گذاشته باشد. با این حال، دلار برای چنین نزولی نیاز دارد که نرخ حواله درهم را زیر ۶ هزار و ۵۰۰ تومان رویت کند. اگر قیمت دلار در روز شنبه به بالای ۲۵ هزار تومان بازنگردد، سکه کار دشواری دارد که در برابر افت به زیر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مقاومت کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم بازار سکه و طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “احتمال سقوط قیمت سکه به کانال 9 میلیون جدی شد

  1. رضا گفته:

    به گفته کارشناسان سرازیر شدن پول هوشمند از بازارهای موازی طلا ،ارز،مسکن و … به سمت بازار بورس کاملا مشهود است…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز