اتو بخار ساده بخریم یا اتو بخار هوشمند ؟

لست سکند

هیچکس نمی‌داند انسان دقیقا از چه زمانی تلاشش را برای از بین بردن چروکهای لباس‌ها آغاز کرد اما در تاریخ ثبت شده که چینی‌ها اولین اقوامی بودند که تکه‌های زغال گداخته را در ظرف‌های آهنی قرار می‌دادند تا با کشیدن این ظروف روی پارچه‌ها، چروک‌شان را از بین ببرند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به این ترتیب بود که به مرور سر و کله اتوهای زغالی و بعدش اتوهای برقی در زندگی بشر پیدا شد؛ به مرور زمان تغییراتی در شکل و کارکرد اتوها ایجاد شد و می‌توان گفت امروز اتو بخار پای ثابت هر خانه‌ای است. البته این ابزارها با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده‌اند؛ از اتوهای پرسی خانگی گرفته تا اتوهای بخار هوشمند که مدتی است وارد بازار شده‌اند.

راهنمای خرید لوازم خانگی در بازار:

اتو بخار ساده دارای مخزن کوچک آب هستند و بخار لازم برای اتوکشی از این راه فراهم می‌شود؛ برای استفاده از این اتوها باید پارچه را خوب شناخت تا دما را مناسب با پارچه تنظیم کرد و اتوکشی مناسبی انجام داد. در حال حاضر اتوهای ساده در بازار با قیمتی بین 450 هزار تا 2 میلیون تومان عرضه می‌شوند.

راز آسمان پایتخت

اتوبخارهای هوشمند چگونه کار می‌کنند؟

یکی از سختی‌های اتو بخار برق افتادن بعضی پارچه‌ها بعد از چند بار اتوکشی و گاهی سوختن لباس است! اما اتو بخار های هوشمند کار اتوکشی را بسیار آسان کرده و سبب می‌شود با عملکرد خودکاری که دارد، لباس‌ها آسیب نبینند. کفه این اتوها به پوشاک آسیبی وارد نمی‌کند و سنسورهای مرتبط باتوجه به جنس لباس دما را تنظیم می‌کنند. همچنین اگر اتو هوشمند به مدت زیادی روی لباس بماند که سبب سوختگی آن شود به صورت خودکار خاموش می‌شود و آسیبی به البسه وارد نخواهد شد. این اتوها همچنین با ایجاد بخار در حالت عمودی این امکان را فراهم می‌کنند که به راحتی بتوان لباس‌ها را در حالت ایستاده نیز اتو کرد.

در حال حاضر انواع مختلفی از اتوهای هوشمند در بازار موجود هستند که با ویژگی‌های متفاوت و قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند که در ادامه بعضی از انواع اتو هوشمند معرفی خواهد شد.

انواع اتو هوشمند در بازار

اتو هوشمند پایه‌دار عرشیا با قیمتی معادل 3 میلیون و 240 هزارتومان، یک اتوی 2400 واتی است که کف آن از جنس سرامیک ساخته شده. این  اتو به سیستم آی‌تاچ مجهز بوده و کابل آن 360 درجه قابلیت چرخش دارد. این محصول طول سیم سه متری دارد و به پایه‌های اهرمی کجهز شده است. وزن این محصول نیز 2.2 کیلوگرم است.

اتوبخار 2400 وات هوشمند مدل اس‌ال110-1876 از برند عرشیا نیز یکی دیگر از این محصولات است که فعلا در بازار موجود نیست؛ اما این اتو توانایی پرتاب بخار به صورت افقی و عمودی دارد. جنس کف آن از سرامیک و حجم مخزن آب آن 400 میلی‌لیتر است. این محصول به سیستمی مجهز شده که از چکه آب جلوگیری می‌کند و سیستم اتومات خاموش روشن شدن نیز دارد.

یکی دیگر از اتوهای هوشمند از برند کورس مدل سی‌اس‌آی است که با قیمتی حدود 1 میلیون و 500 هزارتومان عرضه می‌شود.

کف این محصول سرامیکی است و ابعاد آن 16*10*30 سانتی‌متر است. قدرت این دستگاه 2400 وات است واز مخزن آب با گنجایش 280 میلی‌لیتر بهره برده است. همچنین از قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به سیستم ضدرسوب، اسپری آب، ضدچکه، بخاردهی عمودی و… اشاره کرد.

اتو هوشمند راک انگلیس با قیمتی حدود 1 میلیون و 470 هزارتومان از دیگر گزینه‌های موجود در بازار لوازم خانگی است. از قابلیت‌های این محصول می‌توان به چراغ راهنما تنظیم دما، اسپری، بخار حسی و قطع خودکار اشاره کرد. همچنین توان مصرفی این دستگاه 2200وات است.

اتو هوشمند فیلیپس مدل جی‌سی 3920 با قیمت 1 میلیون و 450 هزارتومان یکی از انواع معروف‌تر اتو هوشمند در این بازار محسوب می‌شود. این دستگاه 45 گرم در دقیقه بخاردهی پیوسته و 180 گرم در دقیقه بخاردهی لحظه‌ای دارد. جنس کف این محصول از استیم گلاید پلاس است و از قابلیت‌های آن می‌توان رسوب‌زدایی، خاموش شدن خودکار و فناوری دمای مطلوب را نام برد. وزن این دستگاه تقریبا دو کیلوگرم است.

اتو هوشمند پرشیا فرانس مدل پی‌آر-161 با سیستم قطع خودکار، رسوب‌زدا، ضدچکه، اسپری آب و بخاردهی عمودی که با قیمت 1 میلیون و 70 هزارتومان به فروش می‌رسد دارای  است. جنس کف این محصول از سرامیک و توان مصرفی آن 2000 تا 2400 وات است.

البته برند پرشیا فرانس صاحب ارزان ترین اتو هوشمند بازار نیز هست: اتو بخار هوشمند پرشیا فرانس مدل پی‌آر162 با قیمت 890 هزارتومان و قدرت 2200 تا 2400 واتی؛ یک کفه سرامیکی دارد که مجهز به سیستم قطع اتوماتیک، سیستم ضدچکه و رسوب‌زدا بوده، بخار عمودی و پرسی نیز تولید می‌کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز