آیا کسب و کارهای کوچک به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟

20 درصد از کسب و کارهای کوچک در سال اول تاسیس خود شکست‌ می‌خورند و 50 درصد آنها در سال پنجم بعد از تاسیس؛ با اینکه مدیران کسب و کارهای کوچک از هزینه‌های مربوط به امور مختلف مثل دستمزد و هزینه‌های جاری آگاهی دارند، علت شکست بسیاری از این کسب و کارها کمبود بودجه است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ فن‌آوری اطلاعات، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس به نقل از کسبه، تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر کسب و کارهای کوچک توجه کمتری به درآمد حاصل از فروش خود دارند و پایین بودن نظارت بر تناسب دخل و خرج باعث شکست آنها‌ می‌شود. در اینجا به مزایای استفاده از نرم افزارهای حسابداری برای مشاغل کوچک اشاره‌ می‌کنیم.

نرم افزار حسابداری چیست؟

برنامه‌ای است که کارهای حسابداری و حسابرسی را انجام داده و گزارش‌های مختلف مربوط به تراکنش‌های مالی را ثبت‌ می‌کند. با پیاده سازی این نرم افزارها‌ می‌توان درک بهتری از محاسبه جریان مالی داشت. مزیت این نرم افزارها استفاده از آنها بدون نیاز به دانش حسابداری است. شما‌ می‌توانید از هر دستگاه متصل به اینترنت به اکثر نرم افزارهای حسابداری مدرن دسترسی داشته باشید.

آریاک سفر

چرا کسب و کارهای کوچک به نرم افزار حسابداری نیاز دارند؟

سرمایه گذرای روی ابزارهای مناسب تفاوت بین رشد و رکود در کسب و کارهای کوچک است. اگر هنوز مطمئن نیستید چرا باید به سراغ نرم افزار حسابداری بروید، دلایل زیر کمک‌تان می‌کند.

1. کاهش فرآیندهای دستی

اگر یک تجارت را اداره‌ می‌کنید، زمان شما معادل پول است! به جای فرآیند طولانی وارد کردن اطلاعات به صورت دستی، گزارش‌های دقیق را با نرم افزار حسابداری خواهید داشت.

2. همگام سازی اطلاعات مالی

زمانی که حساب بانکی یا کارت اعتباری را به نرم افزارهای حسابداری متصل‌ می‌کنید، وظایف حسابداری به صورت یکپارچه دنبال شده و هر اختلافی در حساب‌ها به راحتی تشخیص داده‌ می‌شود. دقت و اتوماسیون داده‌های مالی با این فناوری‌ها، دقیق‌تر و قابل اعتمادتر است.

3. گزارش‌های مالی اتوماتیک

با نرم افزار حسابداری‌ می‌توانید فقط با یک کلیک انبوهی از اطلاعات را در اختیار داشته باشید. گزارش‌های مالی درک شما را از سود و زیان در مدن زمان مشخص، بالاتر‌ می‌برند.

4. اهداف مالیاتی کسب و کار

برای این که درگیر جریمه‌های مالیاتی نشوید، یک نرم افزار حسابداری تمامی تراکنش‌ها و ورود و خروج پول را به شکل درستی پیگیری‌ می‌کند.

5. کاهش هزینه‌ها

اتوماسیون فرآیندهای مستمر در کسب و کار، به کاهش هزینه‌های شما کمک کرده و در زمان صرفه جویی‌ می‌کند. با یک نرم افزار دقیق، خبری از خطاهای انسانی نیست و‌ می‌توانید پرسنل را با توجه به نیازهای دیگر کسب و کارتان استخدام کنید.

نرم افزار حسابداری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • سهولت در استفاده – سهولت در دانلود نرم افزار حسابداری و نصب آن در کنار داشتن داشبورد، تنظیمات و امکانات مختلف، امکان ایجاد رکوردهای متفاوت و نمودارهای مربوط به حساب‌ها‌ می‌تواند یک نرم افزار را تبدیل به انتخاب بهتری کند.
  • قیمت مناسب با توجه به بودجه – هزینه‌های مربوط به خرید، پشتیبانی و مشاوره را برای انتخاب نرم افزار در نظر بگیرید.
  • گزارش‌های مورد نیاز کسب و کار – گزارش‌ها مهم‌ترین مزیت نرم افزار حسابداری هستند و‌ می‌توانند امکان تحلیل عمیق روند پیشرفت را در اختیارتان قرار دهند. امکان ردیابی KPI‌های کسب و کار، یک نرم افزار حسابداری را ارزشمندتر‌ می‌کند.

انتهای پیام

مرتبط با : کسبه
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز