آیا پرسپولیس مشمول تحریم ها می شود؟

2 برزیلی جدید به پرسپولیس می آیند-کاماپرس

خبرها حکایت از این دارد که بانک ملت مشتری خرید باشگاه پرسپولیس است و از آنجا که دولت ۱۱ درصد از سهام این بانک را دارد، سال ۹۸ وارد فهرست تحریم‌های آمریکا شد.

به گزارش کاماپرس، موضوع واگذاری باشگاه پرسپولیس به مرحله نهایی رسیده و طبق اعلام فرابورس بیش از ۵۰ درصد از سهام این باشگاه به صورت یکجا عرضه می‌شود.

مالک جدید تیم پرسپولیس را بشناسید-کاماپرس

دولت همیشه با خصوصی سازی کامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مخالف بوده، به همین دلیل در واگذاری این باشگاه‌ها همیشه برای طرفی که قرار بوده در خرید بلوکی سهام آن مشارکت کند نامی از شرکت‌های دولتی مانند شستا و بانک ملی مطرح بوده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت می‌تواند با ریسک همراه باشد، زیرا این بانک در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داشته و احتمال دارد این مساله دست مدیران باشگاه برای انعقاد قراردادهای بین‌المللی را ببندد.

در حال حاضر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هر دو زیان‌آور هستند، از این رو دولت چاره‌ای جز واگذاری سهام آن به شرکت‌های وابسته به دولت ندارد، زیرا آنها می‌توانند از محل سایر درآمدهای خود در باشگاه هزینه کنند و بخشی از هزینه‌های تبلیغاتی خود را از طریق تبلیغات مستقیم روی پیراهن تیم باشگاه ذخیره کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز