آیا خطیب زاده می‌تواند قیمت دلار را تغییر دهد؟

لست سکند

نرخ دلار بازار آزاد امروز هم نسبت به روز قبل 0.58 درصد کاهش پیدا کرد و به مرز 27 هزار و 840 تومان رسید. قیمت این ارز خارجی در بازار متشکل هم طی روز جاری 369 تومان در مقایسه با دیروز کم شد و به مرز 25 هزار و 190 تومانی رسید. اخیرا سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران، سخنانی را درباره مذاکرات مطرح کرده که شاید جهت انتظارات ارزی را تغییر دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خطیب‌زاده اعلام کرده که اختلافات مهی در وین باقی مانده و رفع تحریم‌ها به تصمیمات سیاسی طرف مقابل منوط شده که در این خصوص هم طرف آمریکایی واقعا سرعت مناسبی ندارد. سخنگوی وزارت خارجه درباره روند آزادسازی دارایی‌های ایران توسط کره جنوبی هم امیدوارانه سخن نگفته و بیان کرده که دولت کره جنوبی اقدامات لازم را برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران انجام نداده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نظر بعضی از کارشناسان فعال حوزه مالی، در صورتی که توافق صورت بگیرد، ریزش سنگین نرخ دلار رخ نخواهد داد. علی حیات‌نیا یکی از همین کارشناسان است که اعتقاد دارد بعد از لغو تحریم‌ها نرخ دلار حداکثر تا کانال 25 هزار تومانی کاهش پیدا خواهد کرد.

قیمت احتمالی دلار بعد از توافق برجام

به نظر حیات‌نیا، با وقوع توافق برجام، حداقل تا یک سال آینده نرخ دلار بین کانال 25 تا 27 هزار تومانی قرار دارد و افت چشم گیری نخواهد داشت. به نظر این کارشناس ارزی، لغو تحریم‌ها اثر چندان جدی روی بازارهای مالی و آنچه که برای مردم محسوس است نخواهد گذاشت.

امروز نرخ دیگر ارزهای مهم بازار یعنی پوند و یورو هم کاهشی بود. نرخ پوند نسبت به روز قبل 219 تومان کم شد و به مرز 37 هزار و 595 تومان رسید. قیمت یورو هم 183 تومان در مقایسه با دیروز کاهش پیدا کرد و 31 هزار و 384 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز