افت 10 درصدی نرخ دلار اتفاق افتاد!

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد طی روز جاری با رشد 1.68 درصدی در مقایسه با دیروز به مرز 27 هزار و 450 تومانی رسید. اما نرخ این ارز خارجی در بازار متشکل هم رشد 0.17 درصدی را نسبت به دیروز تجربه کرد و 25 هزار و 900 تومان شد. با این حال هنوز موج مثبت کاهش نرخ دلار در بین فعالان ارزی کشور دیده می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، بررسی‌های آماری هم نشان می‌دهد که شکل گیری همین انتظارات مثبت درباره کاهشی شدن نرخ دلار، باعث شده تا قیمت این ارز خارجی طی 25 روز گذشته افت 10 درصدی را تجربه کند. به گزارش بنکر، نرخ دلار در ابتدای دی ماه سال جاری 30 هزار و 150 تومان بود. اما قیمت این ارز خارجی دیروز به 27 هزار و 500 تومان رسید.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در صورتی که کاهش نرخ دلار تا سی‌ام دی ماه ادامه داشته باشد، افت این ارز خارجی به یک رکورد تبدیل خواهد شد. به نظر معامله گران و فعالان ارزی این انتظار را دارند که قیمت دلار همچنان کاهش داشته باشد.

کاهش نرخ دلار ادامه دارد؟

شب گذشته هم علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی، اظهار کرد که درآمد دولت نسبت به گذشته رشد پیدا کرده و دسترسی به منابع ارزی بیشتر شده است. فعالان بازار ارزی هم با توجه به این اخبار و وجود خوش بینی نسبت به ادامه روند مثبت مذاکرات، همچنان محتاطانه عمل می‌کنند. در حالت کلی این موارد ممکن است باعث کاهش بیشتر نرخ ارز در روزهای آینده شود.

هم اکنون نرخ پوند و یورو نسبت به روز گذشته افزایش پیدا کرده است. قیمت یورو در مقایسه با دیروز 537 تومان بالا رفته و در مرز 31 هزار و 887 تومانی قرار دارد. نرخ پوند هم نسبت به دیروز 643 تومان دیگر افزایش پیدا کرده و به محدوده 38 هزار و 197 تومانی رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز