آیا حقوق کارگران افزایش می‌یابد؟

لست سکند

نماینده کارگران در شورای عالی کار، گفت: معیشت و تامین مسکن کارگران در جلسه آتی شورای عالی کار بررسی می‌شود.

به گزارش کاماپرس، برخلاف انتظارات بحث معیشت و ترمیم مزد کارگران در جلسه 8 آبان شورای عالی کار مطرح نشد و تنها پیشنهاداتی مبنی بر اختصاص بن الکترونیکی به کارگران و تامین مسکن کارگری ارایه شد. حال قرار است این مساله و مباحث مرتبط با ترمیم مزد کارگران در نشست بعدی شورای عالی کار در اواخر آبان ‌ماه بررسی شود. چراکه همچنان مهمترین درخواست کارگران کاهش فاصله میان مزد و هزینه‌های معیشت و افزایش دستمزد‌ها هم‌پای تورم است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش پایگاه خبری اندیشه معاصر، محمدرضا تاجیک نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره احتمال ترمیم مزد کارگران قبل از جلسه دستمزد سال ۱۴۰۳، گفت: همچنان موضع وزیر کار این است که افزایش دستمزد کارگران، در صورت ارتقای حقوق کارمندان دولت بررسی می‌شود. با این حال همه ما می‌دانیم که مزایای کارگر و کارمند متفاوت بوده و در هیچ کجای قانون نیز افزایش دوباره حقوق طی یک سال منع نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به موضع‌گیری وزارت کار و کارفرمایان، شاید امکان ترمیم دستمزد تا پایان سال وجود نداشته باشد، اما با توجه به اصل ۴۳ قانون اساسی، دولت می‌تواند راهکار‌های دیگری غیر از افزایش مستقیم دستمزد را در نظر بگیرد.

راز آسمان پایتخت

به گفته وی، در این رابطه می‌توان راهکارهایی مثل افزایش‌های غیرعددی دستمزد را بررسی کرد، چراکه مساله مهم کاهش تورم و یا افزایش قدرت خرید کارگران برای پوشش هزینه‌های معیشت است.

تاجیک در پایان با اشاره به انتشار اخباری درباره احتمال افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت به صورت علی‌الحساب، گفت: شایعات مربوط به دستمزد همیشه وجود داشته، اما تا امروز سند رسمی در این باره منتشر نشده است. البته بازهم تاکید می‌کنم که هیچ نسبتی بین افزایش حقوق کارمندان و کارگران وجود ندارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز