بی وای دی از تسلا پیشی گرفت

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت بی وای دی موفق شده طی سه ماه آخر سال 2023، نسبت به تسلا، خودرو برقی بیشتری به فروش برساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی چینی بی وای دی توانسته در سه ماه اخر سال 2023 در حدود 526 هزار دستگاه خودرو برقی بفروشد، در حالی که این آمار در مورد تسلای آمریکایی 484 هزار دستگاه بوده است.

با این حال، با تعداد فروشی برابر با 1.8 میلیون خودرو در سال، تسلا همچنان عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو برقی جهان را برای خود حفظ کرده است.

بی وای دی در کل سال 2023 تقریباً 1.6 میلیون خودرو برقی و 1.4 میلیون خودرو هیبرید-پلاگین تولید کرد و به نظر می‌رسد فاصله بین این دو خودروساز در سال آینده به کلی از بین برود.

راز آسمان پایتخت

گفتنی است موفقیت بی وای دی بیشتر مدیون بازار داخلی کشور چین است که 35 درصد از سهم آن بازار را در دست دارد. سه خودرو برقی یوان پلاس، سیگل و دلفین پرفروش‌ترین خودروهای برقی بی وای دی در داخل چین هستند و جزو 15 خودرو محبوب این کشور به شمار می‌روند. این در حالی است که تسلا مدل Y پنجمین خودرو برقی پرفروش چین است و تنها خودرو برقی آمریکایی است که در فهرست 15 خودرو محبوب و پرطرفدار چین قرار دارد.

البته احتمال این که بی وای دی بتواند گوی سبقت را از تسلا مدل Y که در حال حاضر پرفروش‌ترین شاسی‌بلند برقی جهان است، برباید بسیار کم به نظر می‌رسد،  ولی این کمپانی برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش فروش خودرو برقی در خارج از چین دارد. آن طور که بی وای دی اعلام کرده قصد دارد تا سال 2023 سالانه 800 هزار خودرو برقی به فروش برساند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

 

مرتبط با : تسلا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز