آپارتمان های زیر 60 متر ؛ خوش ‌فروش ‌ترین ‌های بازار مسکن

آپارتمان های کوچک متراژ در سال های اخیر همیشه سهم قابل توجهی از معاملات بازار مسکن را به خود اختصاص می دادند اما این سهم امسال به حداکثر رسیده است.

به گزارش کاماپرس، بررسی آمار معاملات بازار مسکن حاکی از آن است که خریداران و متقاضیان با افزایش تقاضای آپارتمان های زیر 60 متر، بازار این آپارتمان ها را بیش از همیشه داغ کرده اند.

بخش قابل توجهی از افزایش تقاضای آپارتمان های کوچک متراژ به دلیل تورم اتفاق افتاده است چرا که تورم و کاهش ارزش ریال پس اندازهای خُرد را به سمت بازارهای کالایی هدایت کرده و جهش قیمت در این بازارها را به دنبال داشته است.

3 سال قبل با 70 میلیون تومان خرید یک آپارتمان زیر 60 متر در برخی شهرستان ها امکان پذیر بود اما در حال حاضر با 5 برابر این مبلغ باید همان آپارتمان را خریداری کرد.

در واقع دست به دست شدن آپارتمان های متراژ پائین بین واسطه های حرفه ای و مردمی که ناخواسته به جمع سرمایه گذاران بازار مسکن پیوسته اند، قیمت این آپارتمان ها را بالا برده و بازار آنها را پررونق کرده است.

آریاک سفر

رونق بازار آپارتمان های زیر 60 متر به حدی است که حتی در شرایط کنونی که تعداد معاملات به شدت کاهش یافته ، معدود معاملاتی که انجام می شود غالبا به خرید و فروش این آپارتمان ها اختصاص دارد.

کاهش خریداران واحدهای مسکونی 80 تا 100 متری

آمارهای استخراج شده از سامانه جامع املاک و مستغلات نیز حکایت از آن دارد که سهم معاملات آپارتمان‌های کمتر از 60 متری از ۹/ ۲۲درصد در فروردین سال 1399 به ۶/ ۳۰ درصد در ماه های پایانی سال افزایش داشته است.

این درحالیست که در آغاز سالجاری آپارتمان‌های با متراژ متوسط یعنی ۸۰ تا 100 متری با سهم ۳۴ درصدی از کل معاملات، بیشترین حجم فروش و تقاضا را داشتند اما این سهم در دی ماه برای این واحدهای مسکونی به ۲۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

بنابراین متقاضیان مسکن امسال از خرید واحدهای 80 تا 100 متری به خرید واحدهای زیر 60 متری تغییر جهت داده اند که این تغییر جهت عمدتا به دلیل خوش فروش تر بودن واحدهای کوچک متراژ و سنگین تر شدن قیمت واحدهای مسکونی بزرگ تر است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز